به گزارش هنرآنلاین، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی پس از بازدید از دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ویژه هنرمندان معاصر، گفت: برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اقداماتی است که در سال‌های اخیر از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران رقم خورده است. این رویداد و روند شکل‌گیری پرتره مفاخر برای من از جذابیت ویژه‌ای برخوردار بود و شخصا از بازدید این رویداد لذت بردم.

او با اشاره به برگزاری نخستین دوره این سمپوزیوم در سال 1395 که به شاعران و نویسندگان اختصاص داشت گفت: در این سمپوزیوم پرتره تعدادی از شاعران و نویسندگان ساخته شد و این پرتره‌ها در خانه شاعران ایران نصب‌شده‌اند و من در بازدیدهایی که از این مجموعه داشتم به خوبی شاهد بوده‌ام حضور این مجسمه‌ها چقدر به بار هنری و فرهنگی این مجموعه افزوده است.

تابش ادامه داد: با برگزاری سمپوزیوم‌ها، زمینه‌ای فراهم می‌شود تا مردم به ویژه شهروندان تهرانی به اهمیت و جایگاه مفاخر معاصر ایران پی ببرند. تلاش‌های سازمان زیباسازی شهر تهران برای ارج نهادن به مفاخر فرهنگی و هنری کشور ستودنی است و من از این نظر از سازمان زیباسازی و خدماتش قدردانی می‌کنم.

او با اشاره به جوان‌گرایی که در سمپوزیوم‌ها شاهد آن هستیم گفت: من از بیشتر سمپوزیوم‌هایی که در شهر تهران برگزار شده است، بازدید کرده‌ام و در این سمپوزیوم شاهد حضور مجسمه‌سازان جوان در کنار مجسمه‌سازان پیشکسوت هستیم و به نظرم حضور مجسمه‌سازان پیشکسوت در این رویدادها کمک کرده است تا مجسمه‌سازان جوان از تجربیات این هنرمندان بهره بگیرند و فضایی برای گفت وگو به وجود آید و برگزاری این سمپوزیوم‌ها کمک می‌کند که نسل جوان مجسمه‌ساز ما خیلی زودتر کارشان در این عرصه به پختگی برسد.

تابش ادامه داد: یکی از دستاوردهای سمپوزیوم‌ها، ایجاد فرصت کار برای مجسمه‌سازان جوان و ایجاد بستری برای معرفی آن‌ها به بازار کار است.

او درباره جانمایی پرتره مفاخر معاصر در سطح شهر تهران گفت: به نظرم باید این مجسمه‌ها در مراکز فرهنگی نصب شوند و ما در بنیاد سینمایی فارابی، توانایی این را داریم  تا با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت نصب و رونمایی پرتره هر یک از هنرمندان سینما، بزرگداشتی نیز برای این هنرمندان برگزار کنیم.

تابش گفت: با برگزاری این بزرگداشت‌ها، ما نیز در بنیاد سینمایی فارابی تلاش می‌کنیم تا به نوعی به هنر این هنرمندان که سینمای ما وامدار آنهاست، ارج بنهیم.