سرویس تجسمی هنرآنلاین :  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار از بخش نمایشگاهی یازدهمین حراج تهران گفت: وقتی نخستین حراج تهران ٢میلیارد تومان فروش داشت اما امروز این رقم به ٣٠میلیارد تومان رسیده است نشانگر اقبال آحاد مردم به هنر هنرمندان این مرز و بوم است.


«سیدعباس صالحی» عصر پنج شنبه با حضور در محل برگزاری حراج تهران در هتل پارسیان آزادی، درباره تاثیر برگزاری چنین حراج‌هایی بر اقتصاد هنر به ایرنا اظهارداشت: هر سال فارغ التحصیلان فراوانی در حوزه هنرهای تجسمی از دانشگاه‌ها به جامعه برای یافتن کار اضافه می شوند که باعث می شود ضرورت توجه به مقوله اقتصاد هنر بیش از همیشه احساس شود."

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در دهه‌های اخیر اتفاقات خوبی برای هنرهای تجسمی افتاده که از آن جمله می توان به حراج تهران اشاره کرد که نخستین حراج با حضور ٨٠ اثربه مبلغ ٢میلیارد تومان فروش داشت و امروز این رقم به ٣٠میلیارد فروش رسیده است.

باید اقتصاد هنر را جدی تر گرفت

تولیدات تجسمی به اقتصاد این حوزه کمک می کند و سابقه ٧ ساله برگزاری حراج تهران می تواند مبنای رشد این حراج باشد ازاین رو با این نگاه باید اقتصاد هنر را جدی تر گرفت.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: برگزاری حراج ها و رونق گالری های هنری نشان دهنده این است که هنرمندان حوزه تجسمی می توانند در کنار خلاقیت هایشان از زاویه اقتصادی هم نگاه قابل توجهی به هنر تجسمی داشته باشند.

صالحی اظهارداشت: هنرایران سهم قابل توجهی در حراج های جهانی دارد و با بسیاری از کشورهای منطقه و جهان قابل مقایسه نیست و این نشان می دهد که سرمایه گذاری هنری می تواند نمایه ای از هویت ایران باشد و دیپلماسی فرهنگی ما از این طریق تحکیم یابد.

در این دیدار سید مجتبی حسینی معاون امور هنری، هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی، سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و برخی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صالحی را همراهی کردند.

۶۰ هنرمند در یازدهمین "حراج تهران" با ۸۰ اثر حضور دارند که ۲۳ نفر از آنان در قید حیات هستند. ۵۴ نفر از این هنرمندان مرد و ۶ نفر از آن‌ها زن هستند. هنرمندان حاضر در یازدهمین دوره "حراج تهران" با گستره سنی حدود یک قرن را شامل می‌شود.

آثار هنرمندانی چون: منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، محمد احصایی، حسین زنده‌رودی، پرویز تناولی، منصور قندریز، سهراب سپهری، محمود فرشچیان، آیدین آغداشلو، کوروش شیشه‌گران، ابوالقاسم سعیدی، مسعود عربشاهی، صادق تبریزی و… در این دوره حضور دارد.

آثار حراج تهران تیر ماه ۹۸ شامل ۷۵ اثر نقاشی و ۵ مجسمه می‌شود که این مجموعه آثار بیانگر تحولات سبک شناختی و زیبایی شناختی هنر ایران در طول یک قرن گذشته است که گرایش‌ها و رویکردهای متنوعی را ذیل عنوان هنر کلاسیک و هنر مدرن در بر می‌گیرد.

یازدهمین حراج تهران عصر امروز با برپایی حراجی و چکش خوردن آثار با اجرای حسین پاکدل به کار خود پایان می دهد.

 

 

  • دیدار سید عباس صالحی از یازدهمین حراج تهران
  • دیدار سید عباس صالحی از یازدهمین حراج تهران
  • دیدار سید عباس صالحی از یازدهمین حراج تهران