به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه نقاشی "راویان کوچک" به همت موزه صلح تهران با هدف بررسی تأثیر استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی بر نسل‌های آینده در تهران و سردشت برگزار می‌شود.

فرحناز عطاریان عضو بخش کودک موزه صلح تهران درباره این نمایشگاه می‌گوید: "راویان کوچک" عنوان نمایشگاهی است از آثار نقاشی کودکان سردشت و تهران. یکی از اهداف اجرای این پروژۀ ترویجی-پژوهشی، نگاه کودکان به شهرشان است. بر اساس این هدف، مرحلۀ اول این پروژه در دو شهر سردشت و تهران انجام شده است. از اهداف دیگر می‌توان به بررسی تأثیر استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی بر روی نسل‌های آینده نام برد که در شهرهایی زندگی می‌کنند که روزگاری در معرض این‌گونه سلاح‌ها بوده‌اند. از این رو این نمایشگاه نگاهی ویژه به تأثیرات فاجعۀ بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم وقت عراق بر روی کودکان نسل سوم و چهارم و بعد از آن داشته است. اجرای این پروژه در دو شهر سردشت و تهران و طی سه مرحله انجام می‌شود.

منا بادامچی‌زاده از دیگر اعضای بخش کودک موزه صلح تهران درباره مراحل انجام این پروژه توضیح می‌دهد: مرحله نخست، برگزاری کارگاه قصه‌گویی، روایت و نقاشی گروهی با موضوع "شهر من" در شهر سردشت و تهران بود. سپس نمایشگاهی از نقاشی‌های جمع‌آوری‌شده از کودکان در این دو شهر برگزار می‌شود و در مرحله سوم مجموعۀ این آثار در اختیار پژوهشگران علاقه‌مند به این حوزه قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه نقاشی راویان کوچک

مهناز آرین‌فرد عضو دیگر بخش کودک موزه صلح تهران که سال‌هاست در زمینه فعالیت‌های زیربنایی و صلح‌آمیز برای کودکان فعالیت دارد درباره این نمایشگاه می‌گوید: گروه سنی شرکت‌کنندگان ۶ تا ۱۲ سال است. از شهر سردشت، دانش‌آموزان دبستان‌های دخترانه‌ کوثر و پسرانه انقلاب و از شهر تهران، دانش‌آموزان کمیته صلح دبستان دخترانه صداقت و کودکان پیش‌دبستانی خانه کودک حدیث برای این پروژه انتخاب شده‌اند.

نمایشگاه نقاشی "راویان کوچک" هفتم تیرماه به مناسبت سی و دومین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت، در مکان تاریخی حمام بیستون شهر سردشت برگزار خواهد شد و بعد از آن در روزهای 26 تا 28 تیرماه در فرهنگسرای هنر (ارسباران) تهران برگزار می‌شود.

نمایشگاه نقاشی"راویان کوچک" دهمین همکاری مشترک موزه صلح تهران و خانه کودک و فرهنگ حدیث است.