به گزارش هنرآنلاین، دومین نسخه تیرآرت با مشارکت 20 گالری از تهران و شهرستان‌ها در پردیس چارسو آغاز به کار کرد. در این رویداد آثار بیش از 100 هنرمند در شاخه‌های نقاشی، عکاسی، مجسمه و دیجیتال‌آرت به نمایش درآمده است. گالری‌های مختلف در غرفه‌های خود آثاری را نمایش داده‌اند که اغلب در طول یکی دوسال اخیر توسط هنرمندان آنها خلق شده‌اند. تنوع آثار هنری که با مدیوم‌ها و دیدگاه‌های مختلف به وجود آمده‌اند، شرایطی را فراهم می‌کند که همه مخاطبان با سلیقه‌های گوناگون از دیدن این مجموعه راضی شوند.  مخاطب در این غرفه‌ها می‌تواند آثار هنرمندان جوان را در کنار هنرمندان تثبیت شده مشاهده کند و برآیندی از فعالیت‌های هنری امروز ایران را به دست آورد.

علاقه‌مندان عکس در گالری ای‌جی می‌توانند 6 تابلو از پیمان هوشمندزاده را ببینند که زمینه آنها با فرم‌های رنگارنگ دیجیتال پوشیده شده و بر روی آنها تصاویری مانند اسکناس‌های مچاله شده یا چاقوهای ضامن‌دار دیده می‌شود. در پروژه بادگیر هفت عکس به نمایش درآمده است که آدم‌ها را در ایران یا خارج از کشور و در محیط‌های مختلف مانند شهر، جاده، روستا و... نمایش می‌دهد. در گالری هما عکسی از جاسم غضبان‌پور دیده می‌شود که در بخشی از آن عباس کیارستمی در پشت‌صحنه فیلم و در بخش دیگر یک فریم از خود فیلم دیده می‌شود.

مجسمه‌های متنوعی که در این مجموعه دیده می‌شود نیز می‌تواند سلیقه‌های مختلف را راضی کند. گالری شیرین یک مجسمه انتزاعی از فرح سلطانی را نمایش داده که از نوارهای فلزی آبی رنگ در هم تنیده شکل گرفته است. اما گالری هدایت تمام غرفه را به مجسمه‌های هادی نیکان اختصاص داده است که با نخ‌های کنفی ساخته شده‌اند و موجوداتی برآمده از واقعیت و در عین حال تخیلی را نمایش می‌دهند.

اما تابلوهای نقاشی بیشترین سهم را در غرفه‌های مختلف دارند. گالری اعتماد علاوه بر تابلوهایی از محسن احمد‌وند، مهرداد محب علی و چند نقاش دیگر، تابلویی از محسن وزیری مقدم را زینت‌بخش غرفه خود کرده است. گالری طراحان آزاد تابلوهایی از چند هنرمند را نمایش داده است که هرکدام با دیدگاهی متفاوت، نگاهی به مینیاتور ایرانی داشته‌اند. گالری اُ به نمایش آثار علی نصیر اختصاص دارد و غرفه دستان+2 آثار پی بک را نمایش داده است که فضایی غریب با موجوداتی خیالی در آنها دیده می‌شوند. گالری والی هم اگرچه به هنر دیجیتال اختصاص یافته است اما بر دیوار انتهای غرفه تابلویی از درخت‌های سهراب سپهری خودنمایی می‌کند.

 

همچنین نشست‌های تیر آرت 1398 که با حمایت بنیاد لاجوردی برگزار می‌شود به این شرح است:

سه شنبه 4 تیر

نشست نقد نهادی هنر و نهاد نقد ( ساعت 16:00 تا 17:30) پنلیست: پوریا جهانشاد، گرداننده: همایون سیریزی

نشست نقش روزافزون فرهنگ در اقتصاد و نسبت آن با بازار هنر: چرخش فرهنگی در عرصه‌ی اقتصاد شهری

 (ساعت 18:30 تا 20:00)، پنلیست: نعمت‌الله فاضلی، گرداننده: نسترن صارمی

چهارشنبه 5 تیر

نشست اکوسیستم هنر یا بررسی بازیگران حاضر در میدان هنر ایران و سیر تحولات آن‌ها (ساعت 16:00 تا 17:30) پنلیست ها: میشل دویلده، پویان زندی، گرداننده: امیرعلی قاسمی

نشست گونه شناسی گالری‌ها و کارگزاران هنری از زبان منتقدان و گردانندگان (ساعت 18:30 تا 20:00)، پنلیست: هنگامه معمری، گرداننده: مریم مجد

پنج‌شنبه 6 تیر

نشست خدمات مالی در جهان هنر امروز  (16:00 تا 17:30) پنلیست: حمیدرضا ششجوانی، گرداننده: فروزان فرازی

نشست روابط منطقی در بازار هنر امروز (ساعت 18:30 تا 20:00) پنلیست: مرداویج توکلی، گرداننده: آیدین خانکشی پور

جمعه 7 تیر

نشست جریان‌های مستقل، بنیادها، رزیدنسی ها و جایزه‌ها در میدان هنر ایران  (ساعت 16:00 تا 17:30) پنلیست ها: محسن زارع (پیرسوک)، سیف الله پویا راد (دامون فر)، سیمین گلشن (رزیدنسی آریا)، گرداننده: حمیدرضا پژمان (بنیاد پژمان)

نشست جایگاه هنرمندان در مناسبات میدان هنر (ساعت 18:30 تا 20:00) پنلیست: ژینوس تقی زاده، بهرنگ صمدزادگان، مژگان بختیاری، گرداننده: بهنام کامرانی

گفتنی است تیرآرت با حمایت شرکت آب‌های معدنی دماوند اسپانسر پلاتین؛ شرکت گلستان اسپانسر طلایی و شرکت ویسپان اسپانسر نقره‌ای، برگزار می‌شود.

تیرآرت روزهای ۴ تا ۷ تیر در طبقه ۶ پردیس چارسو برپاست و علاقه‌مندان در روزهای ۴ تا ۶ تیر از ساعت ۳ تا ۹ شب و روز ۷ تیر ساعت ۳ تا ۸ شب می‌توانند از این رویداد بازدید کنند.