به گزارش هنرآنلاین، علی اکبر صادقی نقاش، تصویرساز و سازنده نخستین پویانمایی‌های ایرانی است. او همچنین آثاری در زمینه ویترای، شعر و مجسمه دارد. علی اکبر صادقی از برجسته‌ترین و موفق‌ترین نقاشان ایرانی است که بر الهام از شاهنامه تاکید کرده و می‌گوید از کودکی با شنیدن داستان‌های شاهنامه از زبان راویان، به تصویر کردن داستانه‌های شاهنامه علاقمند شده و این اشکال نمادین، اسطوره‌ای و افسانه‌ای برای همیشه بخشی از نقاشی‌های او شده‌اند.

شیوه کار او یک نوع سورئالیسم ایرانی است که بر پایه شیوه نقاشی سنتی و قهوه‌خانه‌ای بنا شده‌است. او در نقاشی‌هایش از اساطیر و فرهنگ ایرانی بهره می‌گیرد. در بسیاری از کارهای اولیه صادقی حضور یک یا چندین سلحشور با پوشش‌های جنگاوران ایران باستان چشمگیر است. برخی از این جنگاوران چهره خود صادقی را دارند. علی اکبر صادقی در طول ۲۰ سال گذشته در زمینه‌های هنری فعال بوده‌است. در مجموع او در ۲۵ نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور شرکت داشته و ۷ کتاب از مجموعه نوشته‌های او به چاپ رسیده‌است.  

او با سمت داور در دوره ششم و هفتم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز شرکت داشته و نخستین جشنواره فیلم شاهنامه ‌به او تقدیم شده است. 

در آیین سپاس علی اکبر صادقی دو نسل از هنرمندان سخنرانی خواهند کرد. در این مراسم دکتر اکبر عالمی و ابراهیم حقیقی درباره شخصیت و آثار علی اکبر صادقی سخنرانی خواهنند کرد. همچنین اشکان رهگذر کارگردان پویانمایی نام‌آور آخرین داستان درباره نگاه جهانی از دریچه پویانمایی ایرانی به سخنرانی خواهند پرداخت. المیرا نیکنام نیز به بیان نکاتی درباره آثار استاد علی اکبر صادقی می‌پردازند. این برنامه با نقالی فهیمه باروتچی و خوانش اشعار علی اکبر صادقی توسط مهناز خورشیدسوار همراه خواهد بود. پخش پویانمایی‌های گلباران، ملک خورشید، هفت شهر و رخ از دیگر بخش های این برنامه خواهد بود . 

در بخش ویژه‌ای از این برنامه همچنین از تندیس جشنواره فیلم شاهنامه با حضور سازندگان آن گروه هنری سی تاب رونمایی خواهد شد. 

آیین سپاس علی اکبر صادقی چهارشنبه، پنجم تیرماه از ساعت چهار و سی عصر در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی  به نشانی خیابان استاد نجات اللهی، بوستان ورشو، سالن فردوسی برگزار می‌شود. شرکت در این مراسم برای تمامی دوستداران آزاد است .