به گزارش هنرآنلاین، حسینی در ارتباط با برنامه‌های معاونت هنری در خصوص حمایت از برگزاری رویدادهایی برای مخاطبان عمومی و علاقه‌مندان گفت : یکی از سر تیترهای برنامه‌های وزیر محترم این است که عموم علاقه‌مندان بتوانند از برنامه‌های هنری استفاده کنند. هنر لایه‌های مختلف و متفاوتی دارد و اگر بخواهیم تصویر درست از هنر ارائه دهیم باید در تمامی لایه‌لایه‌ها و مراتب ، برنامه‌هایی را طراحی کنیم . یعنی اگر تمام هنر تبدیل شود به رویدادهای عمومی که لایه‌های گسترده‌تری از مخاطب را در بربگیرد، طبیعتاً گروه‌ها و لایه‌های تخصصی‌تر مورد غفلت واقع می‌شوند و اگر صرفا به گروه‌های خاصی و متخصص رجوع کنیم، بخش‌های عمومی‌تر هنر نادیده گرفته می‌شود.

او اظهار داشت: اگر بخواهیم برنامه‌های هنری را در طول سال‌های گذشته، آسیب‌شناسی کنیم یکی از نکاتی که باید بیشتر موردتوجه قرار می‌گرفت، معرفی خوب از هنر خوب در لایه‌های عمومی‌تر جامعه  بود. چرا که اگر گوش و چشم عموم مخاطبان با هنر آشنا می‌شد در واقع گزینه‌ها و انتخاب‌هایشان با هنر، متعالی ترمی گشت و طبیعتاً در انتخاب‌های شخصی‌شان موثر واقع می‌شد و کمتر جذب نمونه‌هایی می‌شدند که ارزش هنری پایین‌تری دارند.

معاون امور هنری ادامه داد : با این دو مقدمه یعنی این کلان برنامه و این نگاه، نه تنها در حوزه تجسمی بلکه در حوزه تئاتر ،موسیقی و سایر هنرها چنین برنامه‌ریزی را در پیش گرفتیم که در کنار رویدادهای خاص برای گروه متخصصین هنر، رویدادهای خوب هنری برای مخاطبین گسترده‌تر اتفاق بیفتد . با نگاه آمایش سرزمینی و کشف ظرفیت‌های نو در نقاط مختلف ایران می‌توان رویدادهای هنری گسترده‌تری را برنامه‌ریزی کرد. مجسمه‌های نمکی تالاب نمکزار کجی نهبندان از این گروه است و رویداد مجسمه‌های برفی و یخی در کلان‌شهر تهران هم در ادامه همین روند شکل گرفت  و همچنین رخدادهای دیگری نظیر سفر سرو نقره‌ای انجمن صنفی طراحان گرافیک به شیراز و دیگر شهرها... مثال‌های متعددی می‌توانیم در مورد گروه‌ها و رشته‌های مختلف هنری بزنیم .

حسینی با حضور در جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی در ایستگاه هفت تله کابین توچال گفت :  بر اساس قانون، تکالیف و ماموریت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این وزارتخانه، نهاد مرجع فرهنگ و هنر کشور شناخته می‌شود و تکالیفی دارد . از رویکردهای ما همراهی و شناسایی ظرفیت نهادها ، سازمان‌ها و سازوکارهای مختلف برای برگزاری رویدادهای هنری است و اگر در نهادهای مختلف، تمایلی برای  برگزاری رویدادهای هنری وجود داشته باشد؛ آنها را به استاندارهای خاص و تخصصی هر رشته نزدیک بکینم . بنابراین دست تعامل و همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سوی هر نهاد و سازمانی که بخواهد در زمینه فرهنگ و هنر همکاری کند، دراز است و خود ما هم به سمت کشف ظرفیت‌های همکاری قدم برمی‌داریم و تلاش می‌کنیم این بسترها را فراهم کنیم تا رویدادهای هنری کشور بتواند از کیفیت بهتری برخوردار باشد .

گفتنی است، دومین جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی توسط مجموعه تفریحی ورزشی تله کابین توچال با همکاری اداره کل هنرهای تجسمی در پیست اسکی توچال ایستگاه 7 تله کابین، پنجشنبه و جمعه 30 و 31 خردادماه با حضور 21 گروه دانشجویی 50 گروه در بخش فراخوان و 9 گروه از اساتید مدعو  برگزار شد.