به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه نقاشی‌های ژیلا کامیاب با عنوان "جانِ سنگ" روز جمعه بیست و چهارم خرداد ماه با استقبال هنرمندان و علاقمندان در گالری ساربان افتتاح شد. این هنرمند متولد سال ۱۳۳۶ در کرمانشاه است. او ابتدا در سال ۱۳۵۵ مشغول تحصیل در دانشکده هنرهای تزئینی شد، سپس تحصیلاتش را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نقاشی در دانشکده هنر و معماری تهران از سر گرفت. همچنین او دوره سرامیک (راکو) را در آتلیه میه پاریس گذرانده است.

کامیاب در بخشی از استیتمنت نمایشگاه خود آورده است:‌ "از آدم به آرمان شهر و در پی به خانه رسیدم. خانه‌اى که شاید نشانی‌اش از دیرباز بر خاطراتم نقش بسته باشد. این خانه، این شهر، این ناکجا آباد، به سادگی و نه در پهنه‌ای هزار لایه، در فراق آدمى شکل می‌گیرد، تهی از قصه‌های روزمره و درد و لبخندهای ناگزیر."

حمید پازوکی یکی از نقاشانی که برای بازدید از نمایشگاه آمده بود درباره کارها گفت: من از دوران هنرستان کارهای خانم کامیاب را دنبال می‌کنم. در آن سال‌ها می‌دیدم که کارهایشان به سلیقه‌ام نزدیک است و بعد از آن با  آگاهی از کیفیت نقاشی‌های ایشان، مجموعه‌هایشان را دنبال می‌کردم. بیشتر از آنکه بخواهم بگویم ژیلا کامیاب منظره‌نگاری می‌کند یا در حال و هوای آبستره کار می‌کند باید بگویم ایشان در سبک شخصی خود مشغول فعالیت است؛ سبکی که از ذهن و دغدغه‌های خودش می‌آید.

همچنین ایرج اسکندری نیز درباره‌ نمایشگاه "جانِ سنگ" گفت: ژیلا کامیاب از دوستان قدیمی من است و سال‌هاست که او را می‌شناسم. در کارهای ایشان معمولا یک پرستیژ و دغدغه‌مندی خاص دیده می‌شود. اینکه گاهی عده‌ای می‌گویند شیوه‌ رنگ‌گذاری کامیاب به نگارگری ایرانی نزدیک است خیلی هم نمی‌تواند غلط باشد. همه‌ ما نقاشان قطعا در حافظه‌ خود از تاریخ هنر و نقاشی سرزمینمان چیزهایی داریم که گاه ممکن است در کارهایمان هم دیده شود. در واقع می‌توان بازتاب سبک و سیاق مورد علاقه‌ هر هنرمند را در کارهایش مشاهده کرد.

مصطفی دشتی از دیگر هنرمندانی بود که در روز افتتاحیه برای تماشای آثار آمده بود. او معتقد بود: بیش از هر چیز می‌توانم بگویم کارهای خانم کامیاب محصول شیوه شخصی ایشان هستند و آنها را می‌توان در شیوه‌ شخصی خودشان طبقه‌بندی کرد. در بین کارها چندتایی بودند که مرا تحت تاثیر قرار دادند. می‌توانم بگویم که هیچ چیز در تابلوها به صورت تصادفی اتفاق نیفتاده و همه‌ اجزا دقیق و با فکر کار شده‌اند.

این نمایشگاه روز جمعه ۲۳ اردیبهشت افتتاح شده و تا روز دوشنبه ۳تیر ادامه‌خواهد داشت. علاقمندان می‌توانند جهت بازدید از آثار همه روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها، از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به گالری ساربان به نشانی سهروردی شمالی، هویزه‌غربی، نبش خ یوسفی، پلاک۱۳۰ مراجعه نمایند.