سرویس تجسمی هنرآنلاین : مریم مجد، مدیر این رویداد درباره ویژگی‌های این دوره تیرآرت گفت: امسال فراخوانی برای گالری‌ها اعلام شد و همه علاقه‌مندان پروپوزال خود را ارسال کردند. در نهایت هیئت انتخاب شامل رزیتا شرف‌جهان، بهزاد حاتم، نگار عظیمی، میرنا عیاد و دنیله بلیچه، ۱۹ گالری را برای حضور در تیرآرت انتخاب کردند.

او درباره معیار انتخاب گالری‌ها گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که مد نظر قرار گرفت فعال بودن گالری‌ها در طول سال و اجرای منظم برنامه‌ها بود. در مرحله بعدی برنامه‌هایی که آنها در پروپوزال خود برای شرکت در تیرآرت ارائه کردند و کیفیت آنچه در غرفه خود نمایش می‌دهند، مورد توجه هیئت انتخاب قرار داشت.

مجد درباره تعداد آثاری که در هر غرفه به نمایش درمی‌آید گفت: قصد ما این نیست که در غرفه‌ها تعداد زیادی اثر چیده شود و استانداردهای بین‌المللی را رعایت می‌کنیم تا آثار بهتر دیده شوند. بر همین اساس تعدادی از گالری‌ها با پروژه‌ای از یک هنرمند در تیرآرت حاضر می‌شوند و تعدادی دیگر نمایشی گروهی معدود از آثار هنرمندان خود دارند.

مدیر تیرآرت درباره تعداد گالری‌های شرکت‌کننده گفت: سال گذشته تیرآرت با دعوت از گالری‌هایی که تجربه حضور در آرت‌فرهای بین‌المللی را داشتند برگزار شد، اما امسال برای گالری‌ها فراخوان عمومی اعلام کردیم و در نتیجه تعدادی از شرکت‌کنندگان در رویداد امسال برای اولین بار در یک آرت‌فر حاضر می‌شوند. سال گذشته 10 گالری در این رویداد حضور داشتند اما امسال تعداد گالری‌های تیرآرت به ۱۹ رسیده که در این میان ۲ گالری از شهرستان‌ها (اصفهان و شیراز) می‌آیند.

مجد ادامه داد: در کنار نمایش آثار توسط گالری‌ها، نشست‌های فرهنگی و آموزشی تیرآرت نیز برگزار می‌شود. موضوع کلی این نشست‌ها "اکوسیستم هنر" است و ۸ موضوع مختلف به صورت پنل گفت‌وگو یا سخنرانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر تیرآرت افزود: سال گذشته پس از برگزاری هفته تیر با همه گالری‌داران، کیوریتورها و افرادی که در این رویداد مشارکت داشتند گفت‌وگو کردیم و نظرات آنها را جویا شدیم تا بتوانیم نقاط ضعف کار را رفع کنیم. بازخوردهای مختلفی از این افراد دریافت کردیم که سعی کردیم از آنها در جهت بهبود کیفیت کار استفاده کنیم. در عین حال مخاطب عام نیز نظرات مثبت و منفی مختلف داشت که همه آنها را شنیدیم و تلاش داریم در دور دوم بهتر باشیم.

او با بیان اینکه حمایت مادی و معنوی اسپانسرها انجام چنین رویدادهای بزرگی را میسر می‌کند، گفت: شرکت آب‌های معدنی دماوند اسپانسر پلاتین؛ شرکت گلستان اسپانسر طلایی و شرکت ویسپان اسپانسر نقره‌ای تیرآرت هستند. او همچنین نقل قول‌هایی از مدیران عامل هر یک از این سه شرکت حامی ارایه کرد که در زیر می‌آید:

علیرضا برجسته، شرکت آب‌های معدنی دماوند: "آب معدنی دماوند در پی تلاقی هنر و سلامت است و از این رو لایت بلو با حمایت از رویدادی فرهنگی-هنری بر شعار همیشگی خود صحه میگذارد." 

محمد گرامی، شرکت گلستان:" هر آنچه که در جامعه اثرگذاری مثبت به جای گذارد هنر است. هر آنچه که ساخته ذهن و تلاش افرادی خلاق است و در نهایت برای نوع بشر جذابیت و مقبولیت پیدا کند هنر است و نگاه هنرمندانه است که توان تولید محصول یا خلق آثار ماندگار را ایجاد میکند.ترویج این نگاه هنرمندانه در صنعت، همواره در نگرش گلستان  جایگاه محوری داشته و میکوشیم در این مسیر با همراهیِ فعالین جامعه هنری، جنبه‌های ناشناخته از صنعت، فرهنگ و هنر ایران را به بهترین شکل برای علاقه مندان آشکار گردانیم."

محسن انصاری، شرکت ویس‍پان:" باور داریم که توانسته ایم صنعت و هنر را با یکدیگر درآمیزیم و محصولاتی عرضه نماییم که همواره مورد توجه و نظر جامعه هنری کشور قرار گیرد.بی شک، حضور در این رویداد مهم هنری، مهر تاییدی است بر این باور."

مجد افزود افراد و شرکتهای دیگری نیز از تیرآرت حمایت مادی و معنوی کردهاند که نامشان در کاتالوگ آرت فر آمده است.

گفتنی است این رویداد ۴تا ۷ تیر در طبقه ۶ پردیس چارسو برگزار می‌شود و گالری‌های  ۰۰۹۸۲۱، اُ، اثر، اعتماد، امروز (اصفهان)، ای جی، ایرانشهر، این/ جا، پیرسوک (شیراز) ، دستان، راه ابریشم، شیرین، طراحان آزاد، محسن، نیان، والی، هدایت، هما و پروژه کیوریتوریال بادگیر در آن شرکت دارند.

 

علاقه‌مندان در روزهای ۴ تا ۶ تیر از ساعت ۳ تا ۹ شب و روز ۷ تیر ساعت ۳ تا ۸ شب می‌توانند از این رویداد بازدید کنند.