به گزارش هنرآنلاین، علی باقری درباره نگاهش نسبت به طراحی پوستر گفت: به نظر من به طراحی پوستر باید به عنوان یک اثر مستقل نگاه کرد و تنها وظیفه پوستر جذب مخاطب برای فیلم نیست، بلکه پوستر باید به فیلم شخصیت بدهد و به نوعی شناسنامه فیلم به شمار می رود.

او افزود: طراحی پوستر از جمله رشته‌های هنری است که در ایران روند رشد رو به جلویی داشته است و با گسترش تکنولوژی سرعت رشد این رشته هنری هر روز بیشتر شده و در کنار آن سطح سلیقه سفارش دهندگان و مخاطبان نیز از این رسانه هنر بالا رفته است.

باقری افزود: طراحی پوستر فیلم‌هایی را می‌پذیرم که بن مایه قوی داشته باشد و بتواند جذبم کند، تا جایی که توانستم سفارشی کار نکرده ام؛ چون به طراحی به عنوان منبع درآمد نگاه نمی کنم و بیش از هر چیز طراحی به عنوان هنر برایم اهمیت دارد.

باقری که از جمله طراحان گرافیکی است که برخلاف بسیاری از همکارانش در طراحی پوستر سینما تمرکزش را بر روی عکس نمی گذارد و رویکرد او در طراحی پوستر بیشتر نقاشانه است، او درباره تکنیک کارش می گوید: با استفاده از تکنیک نقاشی دیجیتال پوسترهایم را طراحی می کنم واین تکنیک به شما امکانات یک کارگاه نقاشی واقعی را می دهد و شما می توانید با نرم افزارهایی چون فتوشاپ یا ایندیزاین با این تکنیک طرحی کنید.

او افزود: دراین تکنیک پایه کار شاید عکس های فیلم باشد، اما من در تعامل با دنیای ذهنی فیلمساز، زاویه نگاه او که شاید از دید مخاطب پنهان بماند و بار معنایی فیلم، طرح شخصی‌ام را می زنم.

این طراح درباره پوسترهایی که در نمایشگاه فیوویژن در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد گفت: در این نمایشگاه قصد داشتم 50 پوستر فیلم سینمایی و مستند را که در سال های اخیر طراحی کرده ام به نمایش بگذارم، اما با توجه به محدودیت فضای گالری پاییز به نمایش 30 پوستر اکتفا کردم.

این گرافیست درباره انتشار کتاب پوسترهای سینمایی اش گفت: در حال حاضر هنوز برنامه ای برای انتشار پوسترهای سینمایی ام ندارم، اما همزمان با افتتاح این نمایشگاه مجموعه ای متشکل از 50 پوستر سینمایی ام به صورت بروشور منتشر خواهد شد.

علی باقری گرافیست، نقاش و عکاس متولد1357 قروه سنندج است. او فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دارنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر و جوایز متعدد از جشنواره های بین المللی است. برخی از این افتخارات او شامل سیمرغ بلورین بهترین عکاسی فیلم در جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر برای فیلم "پابرهنه در بهشت"، دیپلم افتخار از جشنواره بیست و پنجم فیلم کودک اصفهان برای عکاسی فیلم سینمایی "خانه"، نامزده دریافت سیمرغ جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر برای عکاسی پشت صحنه فیلم سینمایی "دیگری" و سیمرغ بهترین طراحی پوستر برای فیلم "من می خوام شاه بشم" است.

برای علی باقری عکاسی و طراحی شغل به شمار نمی رود، بلکه دغدغه اصلی او در زندگی است و باتوجه به این که او از دوران نوجوانی به شکل جدی به هنر روی آورده از نقاشی و عکاسی و گرافیک برای بهتر به تصویر کشیدن بن مایه فیلم های سینمایی، مستند و کوتاه در قالب پوستر بهره می برد.

همچنین پوسترهای او در سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، دهمین دوسالانه جهانی پوستر تهران،نهمین دوسالانه طراحی گرافیک معاصر ایران، سومین دوسالانه بین‌المللی گرافیک جهان اسلام به نمایش درآمده است.

همچنین عکس های او در شش دوره تصویرسال،نمایشگاه گروهی عکس انجماد در گالری لاله، فستیوال کنوکه بلژیک 2011، فستیوال برژای روسیه 2010، نمایشگاه چشم درون، سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، چهارمین جشنواره عکس‌های دریایی ایران، نمایشگاه عکاسی انجمن حمایت از حیوانات، جشنواره بیرجند در قاب ایران و نمایشگاه عکس انفرادی" بال آدمی اسب است" در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

باقری همچنین به عنوان عکاس مدعو در جشنواره های بین المللی متعددی حضور داشته است.

از جمله فیلم هایی که علی باقری تاکنون عکاسی آن را برعهده داشته می توان به "پابرهنه در بهشت"،"آرام باش و تا هفت بشمار"، "دیگری"،"خانه امن است"، "راه رفتن روی ریل"،"الفبای سیاست در باره زندگی رییس جمهور ونزوئلا (هوگو چاوز)"، "پشت آن تپه برفی"،"شاید فردا"، "من عزیزم" اشاره کرد.

او به عنوان عکاس و طراح با شرکت های رنو فرانسه، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی پتروشیمی و ... همکاری داشته، داور بخش پوستر جشنواره‌های تئاتر فجر، جشنواره تولیدات رادیویی، جشنواره بین‌المللی فیلم نهال و غیره بوده است.

از پوسترهای سینمایی او می توان "پابرهنه در بهشت"،"پرسه در مه"،"رویاهای دم صبح"،"سیزده59"،"آرام باش و تا هفت بشمار"،"الفبای سیاست"،"رامی"، "صدای پای من"، "اشیاء از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیکترند"، "شیار ۱۴۳"، "نفس"،"بیست و یک روز بعد"، "قصر شیرین"، "شبی که ماه کامل شد"اشاره کرد.

نمایشگاه پوسترهای سینمای علی باقری از 24 خردادماه تا چهارم تیرماه در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه مندان خواهد بود.