سرویس تجسمی هنرآنلاین: همزمان با دومین سالگرد درگذشت منیژه میرعمادی، بزرگداشت این بانوی هنرمند به جهت پاسداشت یک عمر فعالیت او در حوزه‌ فرهنگ و هنرهای تجسمی برگزار می‌شود. به همین مناسبت‌ انجمن هنرمندان نقاش ایران نمایشگاهی از آثار این هنرمند نقاش را در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کند تا بتواند دینِ جامعه‌ تجسمی در حوزه نشر هنری را به آن بانوی فرهیخته به ‌جای آورد.

این نمایشگاه به کوشش کارگروه نمایشگاه‌های انجمن هنرمندان نقاش و کیوریتوری گیلدا بریمانی برگزار می‌شود و از میان 105 تابلوی هنرمند، 33 اثر برای نمایش برگزیده شده‌اند. آثار این نمایشگاه طیف متنوعی از کارهای هنرمند را شامل می‌شوند. آثار ابتدایی او چاپ زینک و سیلک اسکرین روی مقوا است و آثار متاخرتر، طراحی‌ با پاستل و گواش روی مقوا و رنگ روغن روی بوم را در بر می‌گیرد.

قدیمی‌ترین اثری که در این مجموعه به نمایش درمی‌آید، یک کار چاپی روی مقوا است که مربوط به سال۱۳۴۰ و دوران دانشجویی هنرمند در آمریکا است. متاخرترین آن‌‌ها نیز از مجموعه‌ آثار کویری میرعمادی است که در سال ۱۳۷۲ ساخته شده است. در این نمایشگاه چهارده اثر چاپی، هشت تابلو با تکنیک رنگ‌ و روغن، هفت اثر پاستل روی مقوا و پنج اثر طراحی ارائه خواهد شد.

گفتنی است منیژه میرعمادی، ‌نقاش و بنیان‌گذار نخستین مجله دوزبانه هنر ایران "طاووس" و نشر هنر ایران؛ بیست خرداد ۱۳۹۶ جهان خاکی را بدرود گفت. نمایشگاه آثار منیژه میرعمادی از 24 تا 31 خرداد ماه در گالری پاییز خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود. 

همچنین یادنامه منیژه میرعمادی۳۱ خرداد ماه ساعت ١٧-١٩ در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران با سخنرانی آیدین آغداشلو، علی اکبر صادقی، علی دهباشی، بیژن جناب و محمودرضا بهمن پور برگزار می‌شود.