سرویس تجسمی هنرآنلاین: رویداد "دو باغ" برآن است تا بر محور ارتباط میان فضای باغ سنگی و باغ شاهزاده ماهان، با عبور از معنای واضح باغ، ارتباط زیرلایه‌های متکثر مفهومی میان آن دو را دستمایه‌ای برای پرسشگری قرار دهد تا هنرمند بر بستر مفاهیمی از جمله هستی و نیستی، رویش و زوال، آشتی و قهر، زیست و زندگی، سلطه و خشونت و مفاهیم متکثر دیگر عناصر حیات را تعریفی دوباره ببخشد و به گونه‌ای خلق اثر کند که گویی نه باغ همان باغ است و نه عناصر حیات همان.

این رویداد تجربه محور، طی فرآیندی بینارشته‌ای شکل‌گیری ایده هنری و چگونگی خوانش هنرمند معاصر از موضوع دوباغ را هدف قرار داده است. این فرایند شامل سفر به منطقه، مشاهدات دیداری، پژوهش‌های بینارشته‌ای و تعامل میان هنرمندان و کارشناسان حوزه‌های دیگر از جمله جامعه‌شناسی و بوم‌شناسی است. در ادامه مستنداتی تهیه می‌گردد که به صورت فراگیر در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

در گام نخست هنرمندان با استفاده از دریافت‌های تجربی و مطالعاتی به طور انفرادی یا گروهی آثار و پروژه‌های خود را در قالب ایده و طرح ارائه می‌کنند سپس این پروژه‌ها پس از انتخاب در قالب نمایشگاه و چاپ کتاب در تهران ارائه خواهند شد و هم‌زمان همایشی بر محوریت موضوع و آثار برگزار می‌‌شود. 

در گام بعدی این آثار در استان کرمان به نمایش در خواهند آمد و بنا به ضرورت اجرا در بیان ایده، در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان و یا متناسب با پیشنهاد هنرمند خارج از فضای نمایشگاه ارائه و اجرا خواهد شد. مکان‌ها و محل‌های ارائه و نمایش این رویداد متعاقبا اعلام می‌گردد. همزمان جلسات نمایش مستندات پروژه‌های اجرایی و جلسات هم‌اندیشی و همایشی در کرمان برگزار می‌گردد.

شورای سیاستگذاری این رویداد را صفا سبطی، محمود محرومی، معصومه میرحسینی، مریم خدایی پارچین، شهریار رضایی، میلاد نبی‌زاده و محمد مهدی صنعتی تشکیل میدهند و شورای انتخاب آثار متشکل ازحمید سوری، علیرضا تغابنی، ندا رضوی‌پور، ژینوس تقی‌زاده و محمود محرومی است.  شهریار رضایی نیز دبیر اجرایی این رویداد است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و ارائه آثار و مستندات طرح‌های پیشنهادی خود به آدرس  www.ais.ir/2bagh مراجعه کنند. زمان ارسال آثار  ۹ تا ۱۴ مرداد است و مرحله اول رویداد (تهران)۱۰ تا ۳۰ آبان و مرحله دوم رویداد (کرمان) ۲۹ آذر تا ۳۰ دی برگزار می‌شود.