سرویس تجسمی هنرآنلاین: "دریای ژرف آبی اطرافت" عنوان پروژه هنری لور پرووست است که با سرپرستی مارتا کیرزنبائوم و انتخاب کمیسیون وزارت فرهنگ و ارتباطات فرانسه در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز به نمایش گذاشته شده است.

پروژه امسال لور پرووست برای پاویون فرانسه سه درون‌مایه و موضوع مهم و اصلی را شامل می‌شود که ارجاعاتی دقیق و مستقیم برای شکل‌گیری و شکوفایی نمایشگاه ارائه می‌دهند. اولین درون‌مایه بازتابی پیرامون مفاهیم نسل‌ها و هویت‌ها است؛ چیزی که ما را به یکدیگر نزدیک کرده یا از یکدیگر دور می‌کند: مسن‌ها را از جوانان، همسایه را از غریبه.

مفهوم جدایی، عدم درک متقابل و تفاوت از طریق کاوش زبان‌ها و استفاده‌ها و سواستفاده‌های آن به عنوان دومین موضوع مطرح می‌شود و در نهایت، با ته‌مایه‌ای از آرمان‌شهر و سورالیسم، اثر لور پرووست سفری واقعیت‌گریزانه به سمت مکانی ایده‌آل را به نمایش می‌گذارد، سفری که در عین واقعی بودن بسیار خیالی به نظر می‌آید.

این اثر درواقع محرک و فراخوانی است برای گم شدن در دنیایی مایع‌گون در میان واقعیت‌هایی نمایان و مشترک که در اینجا با یکدیگر درآمیخته‌اند. این اثر ایده‌های دنیاهایی سیال و فراگیر، ساخته شده از تبادلات، ارتباطات و تفاوت‌ها را به چالش می‌کشد.

لور پووست، در ادامه کارهای هنری‌اش که تصاویری از آرزو، رویا و توصیفی خیالی از طبیعت را با هم در‌می‌آمیزد، تمرکزی خاص بر روی زبان، بازی با کلمات و ترجمه دارد. توجهی که به طبیعت اطراف و عناصر انسانی و طبیعی که او را دربرمی‌گیرد شده است؛ یادآور ویژگی سه‌بعدی گونه فیلم‌ها، دستگاه‌ها (اینستالیشن‌ها)، اشیا، نقاشی‌ها و فرشینه‌هایش است. پایه اصلی پروژه هنری وی برای پاویون فرانسه یک فیلم تخیلی است. این کار به شکل یک سفر نوآورانه ارائه می‌شود، یک قصه دور و دراز لذت‌بخش از سفری از فرانسه- از حومه شهر پاریس به شمال فرانسه، از قصر شووال به دریای مدیترانه- تا ونیز. این فیلم، که مملو از دیالوگ و اصطلاحات عامیانه است، براساس فیلمنامه‌ای ساخته شده است که هنرمندان و نویسندگان متفاوتی در نگارش آن همکاری داشته‌اند، نویسندگانی از کشور فرانسه، انگلستان و تعدادی هم نویسندگان ایتالیایی، عربی و هلندی. دیالوگ‌ها توسط چندین شخصیت‌هایی با سنین و پیشینه‌هایی گوناگون، با مهارت‌های اجرایی خاص از جمله تردستی، رقص و موسیقی، اجرا شده است.