به گزارش هنرآنلاین، هاله نایب مدیر آرت تایم گالری در آئین گشایش این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه با آثاری از هنرمندان باسابقه و نامی کشور در کنار هنرمندان جوان مواجه هستیم، هنرمندانی که متأسفانه تعدادی از آن‌ها در قید حیات نیستند و آثارشان از طرف مجموعه‌دارها در اختیار گالری قرارگرفته است. 

وی افزود: در این نمایشگاه گروهی، عکس‌هایی‌ از ناصر تقوایی فیلم‌ساز و عکاس، نقاشی‌خط از سید محمد احصایی از پایه‌گذاران نقاشی‌خط در دوره معاصر ایران، آثاری از کامبیز درمبخش طراح، کاریکاتوریست، گرافیست ، سه نمونه از کلاژهای  استاد پرویز نقیبیان هنرمند پیشکسوت، دو اثر از هانیبال الخاص، مجموعه‌ای از بشقاب‌های نقاشی و تابلوی استاد ایرج شافعی و آثاری از عبدی اسبقی، ناصر اویسی، محسن موسوی، بنفشه رحیمی، مهدی موحدی و نسرین تقوی به نمایش گذاشته‌شده است.

نایب گفت: آرت تایم گالری از سال 95 در حال فعالیت است و تاکنون بالای 40 نمایشگاه برپا کرده است که خوشبختانه بسیار هم مورد استقبال مردم و اهالی هنر قرارگرفته‌اند.

تلفیق جوانی و تجربه در هنر  

در ادامه کوین علیار دیگر مدیر آرت تایم گالری نیز گفت: نمایشگاهی که امروز برگزار کردیم تلاشی برای تلفیق جوانی و تجربه است.

وی با بیان اینکه در انتخاب این آثار شباهت خاصی را دنبال نکردیم و وجه اشتراک آثار این نمایشگاه گروهی این است که همگی در حوزه هنر هستند، افزود: ما در جمع‌آوری آثار، به دنبال شباهت سبک یا تکنیک آثار نرفتیم. افتخارمان این است که به‌نوعی ساختارشکنی کردیم و آثار متنوعی از  بزرگان هنر و جوان‌ترها را در کنار یکدیگر به نمایش گذاشتیم. 

وی افزود : برای ما این تنوع و در کنار هم بودن بسیار جالب و دوست‌داشتنی است و حتماً در نمایشگاه‌های بعدی هم این مسیر را ادامه خواهیم داد.

آبی_سفیدهای ایرج شافعی در آرت تایم گالری

ایرج شافعی که با بشقاب‌های دوره صفوی در این نمایشگاه گروهی شرکت کرده است، گفت: خوشحالم که در نمایشگاهی شرکت می‌کنم که با آثاری از هنرمندان نسل گذشته و امروز برپاشده و نشان می‌دهد که چقدر نسل‌های می‌توانند به یکدیگر نزدیک باشند.

این هنرمند افزود: در این نمایشگاه یکسری از بشقاب‌های دوره صفوی معروف به آبی_سفید را به نمایش گذاشته‌ام، این آثار که از بوم بیرون آمده و متحرک هستند، تمثیلی از انسان امروزند، انسانی که دیگر تک‌بعدی نیست و با هر طرز فکری می‌تواند حرکت کند و به هر جا می‌خواهد برود. 

وی ادامه داد: اثری دیگری که در این نمایشگاه ارائه کرده‌ام، یک تابلو نقاشی مربوط به جواهری از دوران قاجار است، جواهری که با فیروزه کارشده و گرچه تکه‌هایی از آن جداشده اما با طلا محصور است و حفاظت دارد.

شافعی گفت: بیشتر نقاشی‌های من به نوستالژی‌های ایرانی در دوره‌های گذشته برمی‌گردند و از زیبایی‌هایی صحبت می‌کنند که می‌توان دید، من معتقدم زیبایی‌ها را باید دید به همین علت است که جواهر شش سانتی را در ابعاد یک متر نقاشی کردم، برای اینکه مخاطب ببیند.  

این هنرمند ادامه داد: من می‌گویم بهتر است بیشتر نگاه کنیم، تاریخمان را کوچک نبینیم، دیدن چیزهای زیبا و درجه‌یک است که می‌تواند به همه ما امیدواری دهد.

نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس هنرمندان سرشناس ایرانی ۲۷ اردیبهشت تا ۱ خرداد در آرت تایم گالری به نشانی زعفرانیه، خیابان آصف، کوچه پرویز وهابی، پلاک ۱۴ برپاست؛ این گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است و ساعت بازدید ۱۱ تا ۱۸ خواهد بود.