به گزارش هنرآنلاین، در بازدید سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران محمدموسی اکبری و فاطمه اکبری هنرمندان عکاس افغانستانی توضیحاتی را در خصوص این نمایشگاه ارائه دادند.

حسینی در پایان این بازدید در گفتگویی با ذکر این مطلب که نمایشگاه عکس افغانستان نمایشگاه مربوط به فرهنگ و مردمان دوست و برادر ما افغانستان به ویژه در ماه مبارک رمضان است خاطر نشان کرد: این نمایشگاه  یک‌ مجموعه کامل از آداب، سنت‎ها و حالات انسانی در یکی از مهمترین ماه‌های سال است که تمام مسلمانان با نگاه ویژه‌ای به آن توجه دارند. بی‎آلایشی،  تنوع و در عین حال صحنه‎های متنوعی که از حالات مختلف زندگی در این نمایشگاه بود  می‎تواند دل‎های ما را به هم نزدیک کند چرا که مشترکات فراوانی در فرهنگ و آداب ما هست.

معاون هنری وزیر ارشاد درباره مشکلات سیاسی موجود و اظهار نظرهایی در خصوص حضور مردم افغانستان  در ایران،  ارتباط میان هنرمندان دو کشور را بسیار مستحکم عنوان کرد و گفت: "هنر و هنرمندان مثل نسیم هستند و آثار‎شان به روانی نسیم از مرزی به مرز دیگر می‎رود و چشم‎ها و دل‎ها را مهمان می‌کند. تمام مسولان بر این باورند که مشکلاتی که در عرصه اقتصادی پیش آمده مشکلات کوتاه مدتی هستند و انشالله مرتفع می‎شود. ما همیشه در طول تاریخ به زبان هنر سخن گفته‎ایم، در آینده نیز از این منظر دلپذیر با جهان صحبت خواهیم کرد و مکارم و بزرگی‎های فرهنگ خودمان را به دنیا نشان خواهیم داد. البته جذابیت‎های که در اقصی نقاط دنیا هست و رشته‎های الفتی که میان ملت‎های مختلف وجود دارد از دریچه هنر قابل بررسی است و فکر می‌کنم این نمایشگاه‎ها، کنسرت‎ها و نمایش‎ها می‎توانند بستر فوق‌العاده‎ای برای همدلی‎ها و اشتراکات باشند.

نمایشگاه "افغانستان، فرهنگ و زندگی در رمضان" دربرگیرنده عکس‎های محمدموسی اکبری و فاطمه اکبری، از هنرمندان افغانستان، از 20 تا 31 اردیبهشت در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه همه روزه از ساعت 16 تا 22:30 به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند