به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه "نئواکسپرسیونیسم در هنر معاصر ایران" با آثاری از شهریار احمدی، سارا آریان‌پور، آیدین آغداشلو، آرمین پورفهیمی، علی پیروز، وحید چمانی، سلمان خوشرو، بهمن دادخواه، آفرین ساجدی، سیوا شهباز، عرفان شهیاد، کوروش شیشه‌گران، ابراهیم علیپور، الهام فلاحی، صمد قربان‌زاده، راشین قربی، زهرا قیاسی، ماتیسا کازرونی، کیومرث کیاست، پیام گلچین، رومین محتشم، احمد مرشد‌لو، منوچهر معتبر، فرشید ملکی، نزار موسوی‌نیا، سروش میلانی‌زاده، نگار نادرى‌پور، آتیه نوری، سپیده نوری، کیومرث هارپا و لیلا  ویسمه، با گردآوری فرناز محمدی جمعه 20 اردیبهشت‌ماه در گالری شیرین برپا می‌شود.

فرناز محمدی در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: "این جنبش هنری با نام (نوهیجان نمایی) از اوایل دهه ١٩٨٠ بر صحنه هنر دنیا سلطه یافت. هنرمندان در واکنش به هنرانتزاعی دهه ١٩٧٠؛ به هنر فیگوراتیو یعنی تصویرکردن انسان و دیگر اشیاء قابل تشخیص روی آورده بودند.

تاثیرات جهانی نئواکسپرسیونیسم با نشانه‌هایی همچون؛ بحران هویت، رویاهای ویران شده، روان‌پریشی،  دفرمه کردن، مسخ‌شدگی و گاها  رنگ‌های تند و با ضربه قلم بی‌مهابا در آثار هنرمندان همراه است. هنرمندانی که به مسئله زمان و مکان توجه نداشته و هرآنچه که قابل اهمیت است، بازی ذهن است که گاه به تاریخ و گاه به روایت‌های شخصی ارجاع می‌دهد.

در ایران نیز این جریان در آثار هنرمندان تجسمی نه به تقلیداز غرب، بلکه به دلیل مواجه با آنچه تاثیر ناملایمات زیستی، جنگ و بحران هویت بوده در آثار بسیاری از عمیق‌ترین این هنرمندان دیده می‌شود.

 این نمایشگاه؛ منتخب  آثار ارزنده‌ای است از ٣ نسل از هنرمندان برای تجسم آنچه که واکنش به ناملایمت‌های وضعیت فردی و اجتماعی است و بازتاب فردیت است."

نمایشگاه گروهی "نئواکسپرسیونیسم در هنر معاصر ایران" با گردآوری فرناز محمدی و 40 اثر از 31 هنرمند؛ 20 اردیبهشت تا 22 خرداد در گالری شیرین برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13 شماره 5 مراجعه کنند.