به گزارش هنرآنلاین، برزین ضرغامی در مراسم چهارمین دوره گردهمایی عصری با هنرمندان با موضوع اختتامیه جشنواره سالانه هنرهای شهری تهران(بهارستان ۹۸) گفت: به منظور بهتر اجرایی کردن فعالیت‌های هنری در شهر تهران بهارستان ۹۹ در تعامل بیشتر با هنرمندان برگزار خواهد شد.

او افزود: بهارستان از جمله اقداماتی است که سازمان زیباسازی هر ساله به منظور حمایت از هنرهای شهری با همکاری هنرمندان همزمان با ایام نوروز در بخش‌های مختلفی مانند تخم‌مرغ‌های رنگی، نقاشی‌های کوچک دیواری، سفره‌های هفت سین، طرح های ابتکاری و خلاقانه‌ برگزار می‌‌کند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به فراخوان بهارستان 98 در ماه مهر و آبان، تصریح کرد: هنرمندان طی مدت زمان مشخص آثار خود را به دبیرخانه جشنواره بهارستان ارسال می‌کنند و پس از داوری، آثار منتخب در ایام نوروز در سطح شهر تهران اکران می‌شوند.

ضرغامی در ادامه با بیان اینکه امسال نیز این رویداد باشکوه‌تر و کیفی‌تر از سال‌های گذشته در شهر تهران برگزار شد، گفت: قطعاً سازمان زیباسازی تلاش می‌کند مشکلات و نواقصی که در دوره‌های قبلی وجود داشته را با تعامل بیشتر با هنرمندان برای دوره‌های بعدی برطرف کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هنرمندان نسبت به افزایش قیمت آثار هنری و همچنین تقویت شورای داوری و برگزاری جلسات مستمر با سازمان زیباسازی نظراتی را مطرح کردند، بیان کرد: سازمان زیباسازی به منظور افزایش قیمت آثار اقداماتی انجام داده و این افزایش قیمت‌ها در دوره جدید جشنواره بهارستان ۹۸ نیز اعلام شده است. در خصوص تقویت شورای داوری نیز تصمیماتی در حال اتخاذ است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اضافه کرد: سازمان زیباسازی به منظور برطرف کردن هر گونه مشکلی در خصوص اقدامات فرهنگی آمادگی دارد تا به صورت فصلی جلساتی با هنرمندان برگزار کند.

ضرغامی در ادامه با اشاره به موضوع به کارگیری رنگ در سطح شهر تهران، افزود: با توجه به تأکیدات شهردار تهران سال گذشته برای پروژه رنگ‌آمیزی شهر تهران نیز اقداماتی انجام دادیم و در تلاشیم تا این موضوع نه تنها به صورت فصلی و دوره‌ای بلکه در تمام ایام سال به موضوعات و مباحث مختلف توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

به گفته وی قطعاً ساماندهی موضوع رنگ در سطح شهر تهران در دستور کار سازمان زیباسازی قرار دارد به همین دلیل به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که از آلودگی رنگی کلانشهر تهران جلوگیری شود. برای انتخاب رنگ در شهر مولفه‌های زیادی مانند تاریخ، فرهنگ، جغرافیا و... وجود دارد که هنرمندان باید به آنها توجه کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به موضوع ساماندهی شهرسازی مدرن در شهر تهران، تصریح کرد: یکی از مهمترین مولفه‌هایی که برای طراحی شهری در نظر گرفته شده پرداختن به مباحث هویتی است.

ضرغامی با بیان اینکه فرهنگ ایرانی- اسلامی در طراحی‌ها دیده می‌شود، گفت: اگرچه در گذشته تهران در حوزه‌های مختلف دارای ترکیب‌های متفاوتی بوده اما در وضعیت کنونی نمی‌توانیم تفکیکی به صورت خط کشی شده در شهر انجام دهیم.

گفتنی است؛ در مراسم اختتامیه از هنرمندانی که آثار آنها در جشنواره بهارستان به عنوان آثار فاخر و برتر توسط شورای داوران انتخاب شده بود، تقدیر شد.