به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه نقاشی‌های حبیب الله صادقی با عنوان "قصیده نرگس" روز جمعه سیزدهم اردیبهشت‌ماه با استقبال هنرمندان، اساتید دانشگاهی و علاقمندان در گالری ساربان افتتاح شد. این هنرمند متولد سال ۱۳۳۶ در تهران و دانش آموخته‌ نقاشی است.  

مصطفی گودرزی در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آورده است:‌ پدیده‌های بصری دنیای عینی در نظر او به خودی خود بی معنی‌اند و آن‌چه معنی دارد احساس است؛ آن هم احساسی کاملاً مجزا از محیطی که آن‌را موجب شده باشد؟ یا چنان‌که واسیلی کاندینسکی معتقد بود (و در "معنویت در هنر"ش بر آن تاکید کرده بود) "هر فرم، پیامی دارد" و این‌که  این گفته که "فرم بی‌معناست و "چیزی نمی‌گوید" حقیقت ندارد"، از نظر صادقی نیز "هر فرمی در جهان، پیامی را می‌رساند، ولی پیام آن اغلب قابل درک نیست و حتی اگر پیامش روشن باشد، اغلب درک کامل آن برای ما مقدور نیست". 

غلامرضا نامی، نقاش و مدرس درباره کارهای صادقی گفت: حبیب صادقی هنرمند توانایی است. او از هنرستان استعداد خودش را نشان داد. برادر من که در هنرستان معلم ایشان بود می‌گفت حبیب صادقی همیشه مرا متوجه کار خود می‌کرد. در ادامه هم که وارد فضای حرفه‌ای شد همین روند ادامه داشت. جامعه‌ی خود را همواره رصد و تصویر می‌کرد و همین‌طور قلب، روح و حسش را. این نمایشگاه با کارهای گذشته‌ او متفاوت است و البته از یک هنرمند فعال همین هم انتظار می‌رود. 

همچنین مجتبی موسوی رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: استاد حبیب‌الله صادقی را از دورانی که دانشجو بودم به‌خاطر می‌آورم، استادی فعال پرشور و دلسوز و کسی که در کلاس‌های درس بیش از دانشجو مشتاق است. این تصویری است که بیش از بیست سال است در خاطرم دارم. 

مرتضی اسدی، نقاش و مدرس نیز پس از بازدید از نمایشگاه معتقد بود: این نمایشگاه به نسبت نمایشگاه سال پیشین صادقی متفاوت است و در مسیر ساختاری نقاشی‌ها به دست‌آورد جدیدی رسیده است. از زیرساخت نقاشی ایرانی خیلی خوب استفاده کرده است زیرا او از زمان تحصیل در هنرستان توجه ویژه‌ای به نگارگری داشته. مطمئنم که در نمایشگاه بعدی او از لحاظ ساختاری شاهد اتفاقات جدیدتری خواهیم بود زیرا او به شدت نقاش کنجکاو، فعال و جست و جوگری است. 

این نمایشگاه تا روز دوشنبه بیست و سوم اردیبهشت، در گالری ساربان ادامه خواهد داشت. علاقمندان برای تماشای آثار می‌توانند همه‌روزه به جز سه‌شنبه‌ها، از ساعت 16الی20 به گالری به نشانی سهروردی شمالی، هویزه‌غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک130 مراجعه کنند.