به گزارش هنرآنلاین، هادی مظفری؛ مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن دیدار از رویداد هنری "شهروند؛نقاش" گفت : یکی از سیاست‌های جدی‌مان در مدیریت هنرهای تجسمی، تقویت انجمن‌های هنری و ‌کمک به آنهاست و سعی کردیم به انجمن‌ها این فرصت را بدهیم که برنامه‌های خود را ارسال کنند و بر ‌مبنای تقاضا و خواست آنها از بخشی از برنامه‌ها که جنبه عمومی‌تر دارند، چه به صورت استانی و چه ملی قابلیت ‌عمومیت بیشتری دارند را حمایت کنیم.

او افزود: نمود این سیاست رویدادی است که روز گذشته در حوزه تجسمی  برگزار شد. صبح تا غروب اتفاق هنری "شهروند؛نقاش" در پل طبیعت و بعدازظهر مراسم روز جهانی گرافیک با حضور خانواده گرافیست‌ها در خانه هنرمندان ایران، برگزار شد. این در حالی است که گالری‌ها افتتاحیه‌های خود را داشتند و طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته رویدادهایی متنوع در تهران و استان‌ها با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی برگزار شده است.

او با بیان اینکه ما در حوزه برگزاری رویدادهای هنری اینچنین اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنیم، اضافه کرد: هدف اولیه ما، ایجاد تعامل هنرمندان تجسمی و فضای تجسمی با مخاطب گسترده است. امروز شاهد هستیم که تعامل دو سویه‌ای میان هنر موسیقی، سینما و تاتر و هنرمندانش با مخاطبان شکل گرفته است. هنرمندان این رشته‌ها از این تعامل تاثیر می‌پذیرند. این ارتباط در حوزه تجسمی رخ نداده و جامعه تجسمی بسته‌تر بوده و دیواری این میان وجود داشته است. اکثر هنرمندان تجسمی در آتلیه خود مشعولند و آثارشان به گالری‌ها راه می‌یابد. جمع مخاطب و هنرمند تجسمی، خصوصی‌تر است .تلاش می‌کنیم هنر تجسمی را به دل مردم و روستاها ببریم تا گفتگو و دیالوگی جدی میان هنرمندان این عرصه و مخاطب ایجاد شود.

مظفری ادامه داد: با حضور در رویداد "شهروند؛نقاش" این ارتباط بین مردم و هنرمندان برقرار شده و شوق هنرمندان نقاش برای ‌این اتفاق هنری بسیار ارشمند است. شرکت هنرمندان در این رویداد  بالاتر از سطح پیش‌بینی شده، بود. اساتید درجه اول حضور پیدا کردند و سطح کیفی رویداد را ارتقا بخشیدند باید این ‌برنامه‌ها را هم در تهران و هم در سایر شهرهای ایران استمرار ببخشیم تا مردم به نقاشی نزدیک ‌بشوند.

او گفت : قبل از بازار خرید و فروش، باید هنر به مردم معرفی گردد و شناخت و ارتباط دو ‌سویه برقرار شود. هنر تمام کارکردش اقتصاد نیست. هنر سواد و ذائقه بصری مردم را افزایش می‌دهد ‌و تاثیرات شگرفی از حضور هنر در بطن زندگی مردم خواهیم دید. برگزاری این رویدادها در حوزه اقتصاد هنر هم اثرگذار است چرا که مردم وقتی مراحل خلق یک اثر هنری  را از نزدیک ببیند و در جریان و فرآیند ‌آفرینش قرار بگیرد،کالای هنری را به مثابه کالای سرمایه‌ای استفاده می‌کنند و این مساله ارزش افزوده کالای هنری را بالا می‌برد.  

 مدیرکل هنرهای تجسمی افزود : در تمام کشورهای دنیا و میادین گردشگری دنیا، همه ساله هنرمندان حضور دارند و خلق ‌اثر می‌کنند. این اتفاق نباید جایگزین سایر بخش‌ها و فعالیت‌های هنری شود و هنرمندان باید نمایشگاه انفرادی و گروهی خود را در گالری‌ها داخل و خارج از کشور برپا کنند و فضای گالری‌ها تقویت شود.

او در پایان با اشاره به این که تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران این بضاعت را دارند که میزبان اتفاق‌های هنری اینچنین باشند. گفت: خیابان سنگفرش برادران مظفر و پهنه رودکی بلوار کشاورز در تهران برای برگزاری این مهم مهیاست. اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای شهر تهران و شهرداری تهران این انگیزه را دارند که اینگونه برنامه‌ها را توسعه دهند و در نقاط مختلفی از تهران برگزار کنند خوشبختانه در انجمن‌ها و هنرمندان هم این فضا هست و امروز ‌نشان دادند با چه ذوق و شوقی میان مردم آمدند. شاید نخست هنرمندان برای بیرون آمدن از فضای آتلیه شخصی خودشان نگران بودند اما امروز آغازگر مسیری دیگر است.