به گزارش هنرآنلاین؛ هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اردشیر میرمنگره معاون هنری اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرحیم سیاهکارزاده مدیر مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی، دکتر سیدحسن سلطانی رییس دانشگاه هنر، دکتر رضوان صادق‌زاده مدیر گروه نقاشی دانشگاه هنر، دکتر جمال عرب‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه، دکتر شهرام زرگر مدیر تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی دانشگاه هنر در این رویداد حضور داشتند.

مظفری با اظهار خرسندی از برگزاری چنین رویدادهای پویا و فعال خاطر نشان کرد: باید یکی از اهداف ما در سال پیش‌رو از بین بردن دیوار میان هنر تجسمی و مردم باشد و برگزاری برنامه‌های مشترک در دانشگاه می‌تواند در اجرای این هدف به ما کمک کند. جشنواره ژکال اولین برنامه مشترک ما با دانشگاه هنر بود. پس از تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه هنر امضا کردیم، برنامه‌های مشترک دیگری را نیز طراحی خواهیم کرد. حضور فعال دانشجویان در این جشنواره نشان می‌دهد که ژکال ظرفیت بالایی برای حضور دانشجویان رشته‌های هنری دارد. دانشگاه هنر می‌تواند پایگاه مناسبی برای جشنواره‌های محیطی دانشجویی و حضور گسترده و حداکثری دانشجویان دیگر دانشکده‌ها باشد.

حسن سلطانی رییس دانشگاه هنر نیز از حمایت‌های اداره کل هنرهای تجسمی از جشنواره ژکال تشکر کرد و گفت: همکاری‌های دو جانبه میان دانشگاه و اداره کل هنرهای تجسمی بر اساس تفاهم‌نامه مشترک انجام می‌گیرد و امیدوارم این شکل رویدادها تداوم داشته باشد.

در پایان مراسم نیز آثار توسط دکتر عرب‌زاده، دکتر صادق‌زاده و دکتر حسن سلطانی داوری شده و به 3 نفر برگزیده هدایایی اهدا شد. گفتنی است مراسم اختتامیه جشنواره ژکال روز جمعه ششم اردیبهشت در تالار فارابی پردیس کاربردی دانشگاه هنر در چهار راه ولیعصر برگزار می‌شود.