به گزارش هنرآنلاین، مهرداد جعفری نمایشگاه‌گردان درباره چگونگی شکل‌گیری این نمایشگاه گفت: از یک سال پیش به همراه هفت تن از شاگردانم تصمیم گرفتم که نمایشگاهی با عنوان پناهگاه برپا کنم. آتلیه شخصی‌ام برای من مامنی است که از اتفاقات زندگی روزمره و مشکلاتی که در جامعه هر روز به شکلی با آن روبرو هستیم پناه می‌برم و در آتلیه‌ام تلاش کرده‌ام چنین فضایی را برای شاگردانم بوجود بیاورم.

او افزود: هنر برای من و به تبع آن برای هنرجویان مفری است که از زندگی خشن فرار کنیم و آثار هنری ما به نوعی دفترچه خاطرات روزمره ما هستند که آن چه در روز بر ما گذشته است بر آن نمود پیدا می‌کند.

جعفری ادامه داد: در نمایشگاه پناهگاه با آثار متنوعی روبرو هستیم، نقاشی، طراحی، مجسمه، اینستالیشن و ویدئو و شیوه خلق و تکنیک آثار با یکدیگر بسیار متفاوت است و حلقه ارتباطی آثار با هم نوع نگاهی است که نسبت به هنر داریم.

در این نمایشگاه آثار مرجان پیرعطا، مهرداد جعفری، مانیا جلالی فراهانی، مینا حکیم، صراحی رفعتی، سارا کشمیری، محمد عرفان مولایی، سحرنهاوندی نژاد به نمایشگاه گردانی مهرداد جعفری در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

در بخشی از استیمنت این نمایشگاه آمده است؛ پناهگاه [ پ َ ] (اِ مرکب ) آنجا که برای حفظ جان وسلامت پناه برند. روایت ما از نقطه شروع و حرکت ما به سمت پناهگاه است. نه موقعیت. استواراست نه جان و روح و سلامت ما در امان، ما در مسیر پناهگاه دفتر خاطرات مان را باز  کردیم و هر آنچه برما گذشته را به تصویر کشیدیم، بی‌آنکه بدانیم چه چیزی در انتظارماست. اینجا ساعت۱۷:۰۰عصر، هوای بارانی و سرد و هنوز چند روز مانده تا به مقصد (پناهگاه) برسیم، مابرای بقای خویش می کِشیم..

 نمایشگاه گروهی پناهگاه از ششم تا 16 اردیبهشت در گالری ژاله میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری ژاله همه روزه جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 21 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری ژاله در خیابان کریم خان،خیابان ایرانشهر،کوچه نوشهر، پلاک 3 واقع شده است.