به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم پس از بررسی دوره‌های پیشین این رویداد، دکتر سلطانی، ریاست دانشگاه هنر، سخنرانی خواهند کرد، سپس هادی مظفری ،مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنانی چند درباره تاثیرات اینگونه جشنواره‌ها بر روی قشر دانشجو و از حمایت‌های اداره کل هنرهای تجسمی از جشنواره‌ها و برنامه‌های هنری با کیفیت خواهند گفت. بعد از آن مستند چهارمین دوره از این جشنواره پخش می‌شود و دبیر این دوره، زینب کلاته توضیحاتی را راجع به چهارمین جشنواره نقاشی ژکال خواهند گفت. در ادامه پس از قرائت بیانیه هیئت داوران، چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی ژکال برترین‌های خود را خواهد شناخت.

نمایشگاه جشنواره نقاشی ژکال از 23 فروردین 98 در پردیس ملت آغاز به کار کرد.  1570 اثر  پس از انتشار فراخوان در دی ماه سال گذشته به دبیرخانه جشنواره و به مرحله انتخاب آثار راه یافتند که در این مرحله، اساتیدی چون سید حسین سلطانی، رضا خدادادی، رضوان صادق­زاده، حامد صحیحی و رزیتا شرف جهان 1٢5 اثر از 101 را انتخاب کردند.

مرحله داوری نهایی توسط هیئت داورانی متشکل از فرح اصولی، معصومه مظفری، بهنام کامرانی، جمال عرب‌زاده و پویا آریان‌پور انجام شد و 111 اثر از 83 هنرمند به نمایشگاه چهارمین جشنواره ژکال راه یافتند. آثار راه یافته به بخش نمایشگاهی نیز تا روز ششم اردیبهشت ماه بر روی دیوار گالری پردیس ملت هستند .

گفتنی است، چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی ژکال در کنار نمایشگاه پردیس ملت، برنامه‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی و ورک‌شاپ‌های متعددی را برای دانشجویان علاقمند پیش‌بینی کرده که از میان می‌توان به ورک شاپ آزاد نقاشی زیر نظر پویا آریانپور اشاره کرد که فردا پنج‌شنبه پنجم اردیبهشت در فضای باز پردیس باغ ملی دانشگاه هنر برگزار خواهد شد و ورود برای دانشجویان،علاقمندان و هنردوستان رایگان است. از جمله کارگاه‌های آموزشی دیگر که برای نخستین بار در سال جاری در کنار نمایشگاه نقاشی ژکال با حمایت اداره‌ کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارخواهد شد؛ ورکشاپ نقاشی با موضوع آزاد در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر است. این رویداد همزمان با هفته‌ علمی پژوهشی و عملی کارگاهی جشنواره به صورت ورکشاپ یک روزه و با حضور صد نفر از علاقه‌مندان به نقاشی برگزار می‌‌شود. در پایان مراسم نیز اساتیدی چون حسن سلطانی، ریاست محترم دانشگاه هنر، جمال عرب‌زاده و جواد نوبهار اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر آثار را داوری خواهند کرد  و به 3 اثر برتر به رسم یادبود در مراسم اختتامیه جمعه ششم اردیبهشت  هدایایی تقدیم می‌گردد.

شایان ذکر است، مراسم اختتامیه عصر جمعه ششم اردیبهشت در سالن فارابی پردیس کاربردی دانشگاه هنر با حضور هنرمندان ،اساتید و داوران برگزار خواهد شد