به گزارش هنرآنلاین، نخستین نمایشگاه نقاشی و طراحی "علی فرح‌زاد" هنرمند ایرانی مقیم ایتالیا با عنوان "سفر" در خانه هنرمندان ایران دایر است و در این نمایشگاه؛ این هنرمند 22 اثر را که در ابعاد بسیار متفاوتی خلق کرده، به نمایش گذاشته است.

درون مایه آثار این هنرمند سفر و مرزهایی است که میان انسان‌ها ایجاد شده است که حتی نامه و هر گونه ارتباطی نمی‌تواند این خلا را پر کند. او در آثارش به سفر از زاویای مختلفی پرداخته است. سفری که با تماشای آثار او آغاز می‌شود و مخاطب را به جهانی درونی دعوت می‌کند تا شاهد روند تکامل انسان، حیوان و گیاهان باشد.

علی فرح‌زاد متولد 1330 ساری و فارغ التحصیل گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فارغ التحصیل نقاشی از آکادمی هنرهای زیبای بررا میلان است. او در سال 1356 به ایتالیا مهاجرت کرده است و از آن زمان تاکنون به عنوان طراح و تصویرگر با نشریات ایتالیایی همکاری می‌کند. او تاکنون چندین نمایشگاه انفرادی در ایتالیا برپا کرده و در نمایشگاه‌های گروهی متعددی در ایتالیا آثارش به نمایش درآمده است.

تعدادی از آثار این هنرمند 24 اردیبهشت ماه در حراج ساتبیز ایتالیا چکش خواهد خورد و مجموعه‌ای از آثارش نیز هفتم خردادماه به مناسبت پانصدمین سالگرد لئوناردو داوینچی در میلان به نمایش در خواهد آمد.

نمایشگاه "سفر" تا اول اردیبهشت در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.