سرویس تجسمی هنرآنلاین: محسن عبادی، هنرمند خوشنویس برگزاری همایش بین‌المللی پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم را گام مهمی در راستای همراهی بخش نظری و عملی این هنر دانست و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به برکت قرآن کریم، همایش بین‌المللی پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم با انعکاس و بازخورد خوبی در بخش‌های مختلف همراه بود که بسیار خوشحال کننده است زیرا کمتر شاهد هستیم که سمینارها بتوانند رضایت همه حاضران را به دست آورند.

او افزود: به واسطه این همایش شاهد هستیم که تقابل‌هایی بین هنر ایرانی که مختص کشور ماست و هنر اسلامی که در جهان گسترده اسلام وجود دارد، مورد بررسی  قرار می‌گیرد و در نتیجه تعامل حاصل می‌شود.

این هنرمند خوشنویس تصریح کرد: بحث پژوهش و حضور محققان عرصه هنر خوشنویسی امر مثبتی است که سبب می‌شود اختلافات فنی معاصر در این عرصه کنار گذاشته شود و هنرمندان بیشتر بتوانند اشتراکات تاریخی خود را با سایر بخش‌ها به دست آورند.

عبادی، حضور هنرمندان خوشنویس و کتابت کشور ترکیه را امری مثبت خواند و بیان کرد: حضور هنرمندان کشور مطرحی چون ترکیه باعث شد که هنرمندان بتوانند نکات و اشتراکات بیشتری را با یکدیگر به دست آورند و به سمت شرایط تعاملی بیشتری حرکت کنیم.

او ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته حرکت پژوهش در راستای رشد هنر خوشنویسی و کتابت کمرنگ بوده است بنابراین برگزاری این همایش می‌تواند، کمک کند که پژوهش و ابعاد نظری نیز همگام با بخش‌های اجرایی و عملی حرکت کنند زیرا اگر پژوهش پشتیبان این هنر باشد، مسیر ترویج و رشد هموارتر خواهد شد. در واقع حضور پژوهشگران و ارتباط با آن‌ها می‌تواند مسیر را برای هنرمندان امن‌تر و بهتر کند.

این هنرمند انعکاس برگزاری همایش بین‌المللی پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم را گسترده خواند و گفت: به نظر من برگزاری این همایش انعکاس خوب و شایسته‌ای هم در داخل کشور و هم خارج داشت ضمن اینکه تمامی حاضران و شرکت‌کنندگان نیز برداشت‌های خوب و قابل توجهی از حضور در این همایش داشتند بنابراین امیدوارم شاهد رشد و استمرار چنین رویدادهای فرهنگی نیز باشیم.

همایش بین‌المللی پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم، با حمایت مدرسه اسلامی هنر از 22 تا 24 فروردین‌ماه در حسینیه الزهرا مجتمع امام خمینی تهران برگزار شد.