سرویس تجسمی هنرآنلاین: هفته جواهر مونیخ از 20 تا 26 اسفندماه برگزار شد و یک هنرمند از ایران نیز در آن حضور داشت. فاطمه دولت‌آبادی تنها شرکتکننده ایرانی این رویداد بود که اثر او از میان 600 اثر از 50 کشور، انتخاب شد و در این رویداد به نمایش درآمد.

او درباره اثری که در هفته جواهر مونیخ ارائه کرده است گفت: بسیار در تاریخ خوانده‌ایم که در دربار پادشاهان قاجار، زنان زیادی به عنوان همسران شاه وجود داشته‌اند. هووهایی از همه رنگ و نژاد که همواره در حال صحبت پشت سر سوگلی دربار هستند. تعداد هووها زیاد است اما سوگلی نام و نشان دارد و روی قلب پادشاه مانند مدالی افتخارآفرین می‌درخشد.

دولت‌آبادی افزود: برای نوشتن سوگلی از واژه "so" انگلیسی استفاده کردم تا غرب‌زدگی دربار و پادشاهانش را نشان دهم و همچنین معنای آن حفظ شود. سوگلی در قابی پنج ضلعی نشان از برتری در میان تمام قاره‌ها را دارد و با یک رنگ آبی رویایی و با پارچه‌ای از نقوش دست‌بافت ارزشمند ایرانی. با استفاده از رنگ‌های سبک پاپ آرت، میناکاری، رزین، چاپ روی طلق و چاپ روی پارچه سعی کردم تا این اثر با حفظ معنای خود به دنیای امروزی‌مان نزدیک باشد.

او درباره این سنجاق سینه افزود: این اثر با اشاره به تبعیض، مردسالاری و جایگاه زنان در چنین جوامعی در دنیای امروزی و گذشته، فاکتورهای غلط میزان ارزشمند بودن زنان مانند پسر زا بودن ، گیسوان بلند داشتن و ... را به چالش می‌کشد. در این اثر برای سوگلی تصویری انتخاب نشده است چرا که او یک باور است.

فاطمه دولت آبادی

فاطمه دولت آبادی متولد 1365 در تهران و کارشناس ارتباط تصویری است. او دیپلم جواهرسازی را از سازمان فنی و حرفه‌ای تهران دریافت کرد و از سال 1385 فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است.

او در چندین نمایشگاه گروهی شرکت کرده است که از آن جمله می توان به نمایشگاه گروهی اساتید جهاد دانشگاهی استان البرز- نمایشگاه آرت شو، آتلیه هنر - نمایشگاه قجریجات، گالری دارگون- نمایشگاه گروهی صلح و زیور در موزه آبگینه و کاخ سعدآباد - گالری آرتیبیشن و... اشاره کرد. همچنین او سابقه برگزاری چند ورکشاپ را نیز دارد که ورکشاپ نوروز ، گالری ایوان سپید، ورکشاپ جواهرسازی در دانشگاه خوارزمی، دانشگاه علمی کاربردی استان البرز  و اتاق بازرگانی ایران از جمله آنهاست. دولت آبادی از سال 92 به تدریس جواهرسازی در جهاد دانشگاهی استان البرز، پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری تهران و آموزشگاه ایوان سپید پرداخته است.

هفته جواهر مونیخ یا Schmuck بزرگترین رویداد در عرصه جواهرات هنری معاصر در جهان است که 11-17 مارچ 2019 شصت و یکمین دوره آن برگزار شد.