به گزارش هنرآنلاین، این روزها در آستانه نوروز 98 ، ایزد شهر در شمال ایران پر تکاپوتر از همیشه دوستداران هنر را از نقاط دور و نزدیک به خود جذب می‌کند. این شهر  ساحلی در کنار طبیعت زیبای شمال و ساحل رویایی آن با یک جاذبه دیگر هم  شناخته می‌شود؛ بنایی شبیه هرم شیشه‌ای موزه لوور که با نام "موزه گالری دیدی" شناخته می‌شود. علی توسلی یکی از متخصصان شرکت نفت در این محل در زمینی به مساحت سه هزار و دویست متر یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین موزه‌های ایران را با هزینه‌ شخصی خود ساخته است. توسلی از سال‌های ۱۳۵۱ به عنوان خریدار در بازار هنر ایران حضوری فعال داشته است. گردآوری ۶۰۰ اثر هنر معاصر ایران از هنرمندان اغلب زنده و فعال نتیجه‌ سال‌ها بررسی و علاقه‌ او به هنر است.

"دیدی" در آستانه سومین سال فعالیت خود نوروز 98 را پربارتر از بقیه سال‌ها سپری خواهد کرد. این را فاطمه حسینی از کارشناسان موزه می‌گوید. او درباره برنامه‌های موزه گالری دیدی برای سال جدید توضیح می‌دهد: "در کنار سه نمایشگاهی که از مدتی قبل در موزه افتتاح کرده بودیم و طی تعطیلات عید ادامه خواهند داشت، تصمیم گرفتیم به مناسبت سال جدید نمایشگاهی گروهی از آثار هنرمندان جوان نیز برپا کنیم. این نمایشگاه گروهی شامل مجسمه، نقاشی و عکس  است و دو سالن را به همین منظور به آن اختصاص داده‌ایم. در کنار این نمایشگاه گروهی، سه نمایشگاه گروه سپند ، دانژه در دیدی و نمایشگاه بزرگداشت سهراب سپهری نیز در سالن‌های دیگر موزه گالری دیدی دایر خواهد بود".

حسینی در توضیح سه نمایشگاه دیگری که در کنار نمایشگاه گروهی طی تعطیلات نوروز دایر خواهد بود، می‌افزاید: "یکی از آنها، نمایشگاه گروه سپند است که از 25 بهمن افتتاح شده. گروه سپند شامل احمد نصرالهی، خلیل سمائی جابلو و محمد اعظم‌زاده است ؛ سه نقاش  مقیم مازندران که از سال 1393 این گروه را تشکیل داده‌اند و  تمام تلاش‌شان بر فراگیر کردن نگاهی جمعی در هنر و هم‌زیستی با وجود تفاوت‌ها است. نمایشگاه دوم "دانژه در دیدی" نام دارد که حاصل همکاری مشترک موزه گالری دیدی و گالری "دانژه" سمنان است و آثار 12 هنرمند شامل سید اسدالله شریعت پناهی، محمدعلی بنی اسدی، بهمن صحت لو، آنه محمد تاتاری، داریوش حبیب خانی، محمدهادی فدوی، مرجان حبیبیان، محسن جمالی نیک، هیرو شیخ الاسلامی، زهرا قیاسی، سیروان کنعانی، عادل سعدالدین را در بر می‌گیرد. این نمایشگاه شامل آثار دو نسل از هنرمندان معاصر است. یک نسل شامل اساتید و هنرمندان جریان‌ساز معاصر ایران همچون استاد شریعت پناهی و محمدعلی بنی‌اسدی  و  نسل دیگر،  جوان‌ترها هستند که در واقع شاگردان نسل اول محسوب می‌شوند. تعدادی از هنرمندان این نمایشگاه از هنرمندان بومی سمنان انتخاب شده و تعدادی دیگر هم جزء هنرمندان  خارج از استان سمنان هستند. نمایشگاه سوم هم نمایشگاه گرامی‌داشت سهراب سپهری است که  گزینشی از آثار نمایشگاه بزرگداشت ۹۰ سالگی سهراب سپهری است که مهرماه 97 در موزه گالری دیدی افتتاح شد. "

به گفته حسینی، مدیریت موزه گالری دیدی در سال جدید تصمیم گرفت از بین 90 اثری که قبلاً برای بزرگداشت سپهری انتخاب شده بود تعداد 39 اثر را به نشانه سی و نهمین سالمرگ سهراب انتخاب کند تا در طی تعطیلات نوروز 98 در معرض دید علاقه مندان  و دوستداران این نقاش و شاعر شهیر ایرانی قرار گیرد .  

مجموعه فرهنگی، هنری "دیدی" اردیبهشت ماه سال 1395 با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مدیریت علی توسلی، مجموعه‌دار، در شهرستان نور استان مازندران افتتاح شد. مجموعه بزرگ فرهنگی هنری "دیدی" که شامل خانه کتاب، مرکز خرید، کافی‌شاپ و رستوران است، اکنون با نگهداری مجموعه‌ای بیش از هزار و ٨٠٠ اثر ارزشمند هنرمندان معاصر ایران، موزه‌ای شاخص در کشور محسوب می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای آثار چهار نمایشگاه موزه گالری دیدی و بازدید از این بخش‌های متنوع این مجتمع فرهنگی هنری هر روز از ساعت ١٠ صبح تا ١١ شب به مجتمع فرهنگی- هنری دیدی، به نشانی ایزدشهر، کیلومتر ٩ جاده محمودآباد- نور مراجعه کنند.