به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم چهره‌هایی چون اکبر عالمی، حسن فتحی، ابراهیم حقیقی، علیرضا زرین دست، محمود کلاری، فاطمه معتمدآریا، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، کامبیز درم‌بخش و مهدی پاکدل حضور داشتند.

سیف الله صمدیان دبیر جشن تصویر سال در سخنانی گفت: شانزده سال نبودیم اگر خانه هنرمندان ایران را نداشتیم، خانه هنرمندان در حال حاضر امن‌ترین جای ممکن برای هنرمندان است.

صمدیان ادامه داد: فقدان محسن رسول‌اف جوان عکاسی که در حادثه هواپیما از دست رفت، سبب شد نگاه دیگری به جوانان داشته باشیم و طی ۱۰ سال با همراهی بنیاد رسول‌اف توانستیم بخش جوانان زیر ۲۵ سال جشن تصویر سال را پیش ببریم.

صمدیان در ادامه از همکاران خود در جشن تصویر سال و سازمان‌هایی نظیر زیباسازی شهرداری تهران که در برگزاری شانزدهمین دوره این رویداد کمک کردند، تشکر کرد.

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز حضور هنرمندان در این خانه را سبب گرم شدن آن دانست و گفت: شاید به صدقه اعتقاد نداشته باشید اما من به آن اعتقاد دارم و نتیجه آن را نیز گرفتم. صدقه یک موضوع انسانی است و انرژی مثبتی برای انسان در بر دارد. من برای سیف الله صمدیان صدقه می‌دهم و امروز هم برایش صدقه دادم. از خدا می‌خواهم عمرش زیاد باشد تا کارهایش را با توفیق بیشتری انجام دهد.

رجبی معمار در پایان تاکید کرد: خانه هنرمندان ایران در ایام تعطیلات نوروز همچنان میزبان آثار شانزدهمین جشن تصویر سال خواهد بود.

در ادامه داوران بخش "یزد شهر جهانی" روی صحنه آمدند و فاطمه معتمدآریا به جای رعنا جوادی در این بخش حاضر شد.

وی در سخنانی کوتاه درباره رعنا جوادی گفت: رعنا جوادی را از سال‌ها قبل می‌شناسم و مفتخرم به جای او به اینجا آمده‌ام، کسی که گردنش در عکاسی این مملکت کلفت است و بار صدها شاگرد بهمن جلالی را علاوه‌بر شاگردان خودش به دوش کشیده است.

در ادامه برگزیدگان بخش‌های مختلف شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر به شرح زیر اعلام شدند:

بخش "یزد شهر جهانی"

سعید محمودی ازناوه، داوود ایزدپناه، سهند بادلی، فرهاد توکلی‌فارسانی، فرناز دمنابی، بابک صدیقی، سجاد صفری، محمدحسین صفایی، محمدعلی میرزایی و سید روح‌اله هاشمی برگزیدگان بخش یزد شهر جهانی بودند.

بخش ایران ما

در این بخش مجید حجتی، شهرام سلیمی‌نژاد، امیر عنایتی، محمدرضا معصومی، حامد ملک‌پور، علی نجات‌بخش و ابوالفضل نسایی برگزیده شدند و از مجتبی اسماعیل‌زاده، سروش جوادیان و حمیرا طیبی‌پور تقدیر به عمل آمد.

بخش موبایل

حسین اسماعیلی، حمید اکبری، حمیدرضا امیری‌متین، مجید سعیدی، کیارنگ علایی، جابر غلامی و بابک کنعانی برگزیدگان این بخش بودند.

همچنین از کیانوش سعادتی، الهام ملک‌مختار و حامد رحمتی در این بخش تقدیر شد.

بخش تصویر محرومیت

احمد بلباسی، محمد بقال‌اصغری، مصطفی حسن‌زاده، حسین صدری و حسین یاراحمدی در این بخش به عنوان برگزیده معرفی شدند.

بخش عکاس سال

در این بخش مهدی پدرام‌خو به عنوان برگزیده اعلام شد.

بخش خبری

تندیس این بخش به سیدمحمدسعید سجادی، دیپلم افتخار این بخش به مهناز دژبان و شایان حاجی‌نجف در این بخش تقدیر شد.

بخش نگاهی دیگر (خلاقه)

تندیس این بخش به علی ملکی و دیپلم افتخار به حسین جلیلی و سیدامیرحسین میرمعینی اهدا شد. همچنین از ساجد حق‌شناس و محسن رضایی تقدیر شد.

عکس‌های مستند اجتماعی

تندیس این بخش به شادی کاملی و دیپلم افتخار به حدیث فقیری و علی منوچهری تعلق گرفت و از نوید مَطْریان‌پور و میلاد اسلام‌زاده تقدیر به عمل آمد.

بخش هنر و هنرمندان

تندیس این بخش به مسعود شهرستانی و دیپلم افتخار به رژین دلفان و آیدا تیمورلویی اهدا شد.

بخش ورزشی

تندیس این بخش به پریسا هاجری و دیپلم افتخار به علیرضا زینلی و محمدجواد آبجوشک اهدا شد. از سیدمحمدسعید سجادی و سهند تاکی تقدیر شد.

بخش کاریکاتور

تندیس این بخش به سپیده سیفی و دیپلم افتخار به سوگند صیدجو و محسن فرخی‌جُمادی رسید. همچنین از عارف نیازی و مژده ملک‌اوغلی تقدیر شد.

بخش گرافیک (پوستر)

تندیس این بخش به فایزه شمیمی و دیپلم افتخار به سیدمهدی میراحمدی و ناهید قهرمانی تعلق گرفت.

بخش فیلم‌های بالای ۱۵ دقیقه

تندیس این بخش به سیاوش شهابی برای فیلم کوتاه تشریح رسید. دیپلم افتخار این بخش به علی جعفرآبادی برای فیلمبلوبری و آریان عطارپور برای دو فیلم سالسوس و چغامیش اهدا شد.

آیدا تبیانیان برای فیلم خودتو برسون، نرگس نره ای برای فیلم بَخ تَک، یاسین فرخی برای سکوت سفید و پدرام ابویی برای بومرنگ تقدیر شدند.

تندیس بهترین تصویر به فیلم افسرده نیستم به تصویربرداری حسین راد و کارگردانی محمد ارسلان رسید.

بخش فیلم‌های زیر ۱۵ دقیقه

تندیس این بخش به پدرام حبیب‌پیران برای فیلم موزه و دیپلم افتخار این بخش محمد ارسلان برای فیلم افسرده و ابوالفضل حسینی‌پور برای فیلم پناه تعلق گرفت.

تقدیرهای این بخش نیز سیدمحمد تقیان برای فیلم انسان واره و رضا نجاتی برای فیلم چندش بودند.

برگزیده برگزیدگان ده سال جایزه جوانان زیر ۲۵ سال در بخش پوستر: عاطفه آشوری برنده‌ی دوره‌ی سیزدهم (سال ۱۳۹۴)، در بخش کاریکاتور: محمود آزادنیا برنده دوره هشتم (سال ۱۳۸۹)، در بخش نگاهی دیگر (خلاقه): صمد قربان‌زاده برنده‌ی دوره هفتم (سال ۱۳۸۸)، در بخش خبری: حسین حیدرپور برنده دوره‌ی یازدهم (سال ۱۳۹۲)، در بخش مستند اجتماعی: جواد شیدا برنده دوره‌ی دهم (سال ۱۳۹۱)، در بخش هنر و هنرمندان: عاطفه آرانی برنده دوره نهم (سال ۱۳۹۰)، در بخش ورزشی: زنده‌یاد وحید سهرابی‌ابد برنده‌ی دوره هفتم (سال ۱۳۸۸)، در بخش فیلم (فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند) حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری برای فیلم قنات شهر خاموش، برنده تندیس فیلم کوتاه دوره دوازدهم (سال ۱۳۹۳) و فیلم سکوت کن برنده تندیس نیمه‌بلند دوره سیزدهم، سال ۱۳۹۴ و در بخش فیلم (فیلم‌های نیمه‌بلند) سعید روستایی برای مجموعه فیلم‌های شنبه برنده تندیس دوره‌ی نهم، سال ۱۳۹۰)، مراسم (برنده تندیس دوره دهمسال ۱۳۹۱)، مانتوهای رنگ روشن (برنده تندیس دوره‌ی یازدهم سال ۱۳۹۲) و خیابان‌های خلوت (فیلم تقدیر شده دوره یازدهم سال ۱۳۹۲) بودند.