سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه کالیگرافی حسین اقتصادی با نام "ضیافت" در گالری چهارده برپاست. اقتصادی در گفتوگو با هنرآنلاین با بیان اینکه از سال ۶۸ خوشنویسی را آغاز کرده است گفت: از دوران دبیرستان کارهای تبلیغاتی انجام می‌دادم و از همان زمان با خوشنویسی آشنا شدم و در ادامه نقاشی را شروع کردم. پس از آن به نقاشی‌خط روی آوردم و با شیوه‌های مختلف مانند استفاده از قلم مو و اکریلیک یا قلم خوشنویسی به ایجاد آثار مختلف پرداختم.

اقتصادی ادامه داد: اگرچه در خوشنویسی هنوز سطح‌نویسی جایگاه خود را دارد اما در نقاشی‌خط این موضوع چندان متداول نیست. در آثار جدید خود سعی کردم بیشتر از خط ثلث استفاده کنم چون ساختار هندسی زیبایی دارد و آن را با فرم‌هایی مانند پرنده، بته جقه و... ترکیب کردم. سعی داشتم از نمادهای گوناگون استفاده کنم و همچنین به مکتب سقاخانه توجه داشتم. حروف ثلث را می‌شناختم اما با آنها فرم‌های جدیدی ساختم که اگرچه جدید هستند اما هنوز ارتباط خود با خط ثلث را حفظ کرده‌اند.

اقتصادی افزود: نمایشگاه قبلی من شامل آثار حجمی بود که با الهام از مکتب سقاخانه شکل گرفته بود و در ادامه آن مجموعه، کالیگرافی‌های نمایشگاه جدید نیز گاه به شکل حجمی هستند و با فلز به وجود آمده‌اند. این آثار طرح‌هایی هستند که ابتدا خوشنویسی شده و بعد با برش لیزری فلز به وجود آمده‌اند. من از فرهنگ کهن بسیار متاثر هستم و علاقه خاص به نوستالژی دارم. پیشینیان ما کارهایی انجام داده‌ و فرم‌ها و نماد‌هایی دارند که من در آثار خود از آنها متاثر هستم.

او با بیان اینکه در این مجموعه از قلم خوشنویسی استفاده کرده است گفت: کارها بر روی کاغذ کتاب‌هایی که به شیوه چاپ سنگی منتشر شده بودند، انجام شدند. پیش از این بر روی بوم کار می‌کردم اما در این مجموعه قصد داشتم متریال متفاوتی را امتحان کنم بنابراین کتاب‌های چاپ سنگی قدیمی را تهیه کرده و روی آنها خوشنویسی کردم. این کاغذها تاثیر زیادی در کارم داشت زیرا نوشته‌های مختلف در آنها هست که گاه خطوط نسخ، ثلث و نستعلیق هم در آنها وجود دارد. من نیز بر اساس این خطوط، ترکیب‌بندی‌ها را به وجود آوردم و متن‌ها زیرسازی خوبی برای خوشنویسی بودند.

نمایشگاه کالیگرافی حسین اقتصادی تا 21 اسفند در گالری 14 به نشانی خیابان انقلاب، خیابان خارک، پلاک 14 برپاست.