به گزارش هنرآنلاین، این روزها علاوه بر تهران، چهل شهر کشور میزبان چهل اثر از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است و در کنار آن دو شهر آبادان و شیراز نیز پذیرای آثار چاپی 4 بخش پوستر، تصویرسازی، عکس و کارتون و کاریکاتور جشنواره تجسمی فجر هستند که این روزها در نگارخانه‌های موسسه فرهنگی هنری صبا برپاست.

هفته گذشته افتتاحیه‌های رسمی جشنواره تجسمی فجر در دو شهر شیراز و آبادان با استقبال مخاطبان و مسئولان استانی برگزار شد. در شیراز افتتاحیه این جشنواره در نگارخانه وصال برگزار شد و آثار تصویرسازی، گرافیک و عکس در نگارخانه "وصال"، آثار کارتون و کاریکاتور در نگارخانه "مهستان" و "سو" و بخش دیگری از آثار عکاسی در نگارخانه‌های "رومی" و "سی راه" به نمایش در آمده است.

موزه هنرهای معاصر آبادان نیز بخش طوبای زرین جشنواره تجسمی فجر را به صورت رسمی با حضور ابراهیم حقیقی دبیر این دوره از جشنواره تجسمی فجر و مسئولان منطقه‌ای در کنار نمایشگاه "چهل نمایشگاه، چهل شهر" در حالی پذیرا شد که بخش دیگری از این موزه این روزها به نمایشگاهی از آثار معماری "اتواگنر" با نام "شهر بی‌انتها" از کشور اتریش اختصاص دارد.

ابراهیم حقیقی دبیر یازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر درباره افتتاح نمایشگاه‌های استانی گفت: بخش‌های قابل تکثیر جشنواره شامل عکس، پوستر، کاریکاتور و تصویرسازی به تعداد ۲۶۵ قطعه همزمان با تهران در موزه هنرهای معاصر آبادان و همچنین نگارخانه‌های شیراز برپا شده است و تا 10 اسفند ماه سال جاری برای بازدید عموم و علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: لازم است تا مردم دیگر شهرهای کشور نیز با جریان‌هایی که سال‌ها فقط به تهران تعلق گرفته آشنا شوند و همه ما در برنامه‌ریزی‌ها باید بدانیم که تهران همه ایران نیست و همه شهرهای ما لیاقت آن را دارند که بیشتر از اینها به آنها پرداخته شود.

وی گفت: برگزاری همزمان جشنواره یازدهم در شهرهای دیگر و برگزاری بخش "چهل نمایشگاه، چهل شهر"،  گامی به سوی این هدف است.

لازم به ذکر است که 265 اثر به نمایش درآمده در بخش طوبای زرین و چهل نمایشگاه چهل شهر یازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر شامل 82 اثر تصویر سازی، 70 اثر عکاسی، 74 اثر کارتون و کاریکاتور، 39 اثر گرافیک و تصویر 40 اثر از آثار گنجینه‌ موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان"انقلاب در موزه هنرهای معاصر آبادان تا 10 اسفند ماه جاری برپاست.

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی تا پانزدهم اسفند ‌برپاست. در این ‌‌جشنواره سیدامیر سقراطی دبیری هنری و محسن سلیمانی ‌دبیری ‌اجرایی را ‌عهده دار ‌هستند.‌