سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه تصویرگری "مداد رنگی" در فرهنگسرای نیاوران برپا است. اعظم امیری یکی از هنرمندان این مجموعه در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: ما 13 نفر فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته تصویرسازی دانشکده هنر و معماری هستیم که تصمیم گرفتیم پس از پایان تحصیلات، ارتباط خود را حفظ کرده و زیر نظر اساتید نمایشگاه گروهی برگزار کنیم.

امیری ادامه داد: ابتدا در نظر داشتیم که بر اساس یک موضوع مشخص به کار بپردازیم، اما با توجه به محدودیت زمان تصمیم گرفتیم نمایشگاه نخست را با کارهای آماده خود برگزار کرده و در ادامه، نمایشگاه‌های موضوعی را برگزار کنیم. بیشتر آثار به نمایش درآمده در این مجموعه آثار شخصی هنرمندان هستند اما کارهای من بخشی از تصویرسازی‌های یک کتاب است. با توجه به آزاد بودن موضوع در این نمایشگاه آثار بسیار متنوعی در فضاهای سوررئال، فانتزی، مذهبی و... وجود دارد اما کارهای رئال بسیار محدود است.  

او درباره وضعیت رشته تصویرسازی در دانشگاه‌ها گفت: زمانی که در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کردم با این مسئله مواجه بودم که اساتید تصویرسازی اصلا با این رشته مرتبط نیستند و اطلاعات کاملی در این زمینه ندارند. بیشتر این اساتید از رشته گرافیک و نقاشی آمده بودند، پس دیدگاه آنها متفاوت بود و حتی عده‌ای از آنها تصویرسازی را به سمت نقاشی می‌بردند.

امیری ادامه داد: اما اساتید جوان‌تری که خود تحصیل کرده تصویرگری بودند و در این زمینه فعالیت می‌کردند، سواد تصویرسازی بسیار بالایی داشتند و چیزهای زیادی از آنها یاد گرفتیم. اساتیدی مانند مجاوری، رحیمی‌زاده، نیکان‌پور و فاطمی تلاش زیادی برای پرداخت جدی به این رشته می‌کنند و ما نکات بسیار مفیدی از آنها آموختیم، اما عجیب است که این افراد کمتر دیده می‌شوند و به تلاش‌های آنها کمتر پرداخته می‌شود.

نسترن امرایی، اعظم امیری، پیام اجتهادی، فاطمه آقا محمدی عزیزی، فائزه بحری، هنگامه جعفرزاده سرهنگ آبادی، پریا چغامیرزایی، الهام حسنی، آرشام رضایی، فرشته رضایی شریف آبادی، مرجان صادقی، نیلوفر ناجی پور و مرضیه مستاجران هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه هستند. نمایشگاه تصویرگری " مداد رنگی " تا 3 اسفندماه در گالری شماره ٢ فرهنگسرای نیاوران برپا است .