به گزارش هنرآنلاین، انجمن هنرمندان سفالگر با حمایت و همکاری اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی "سالانه هنرهای تجسمی" خود را با برپایی جلسات هم اندیشی ، نشست های تخصصی  ،تجلیل از هنرمندان تجسمی استان، بازدید از اماکن تاریخی ـ هنری و... در سیستان و بلوچستان شهر زاهدان  برگزار خواهد کرد .

در این برنامه که همزمان با هفته هنر زاهدان برپا می‌شود، علاوه بر نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی سیستان و بلوچستان نظیر نقاشی، عکاسی، سفال و سرامیک، تصویر سازی، مجسمه، گرافیک از هنرمندان صاحب نام و برجسته استان نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

"سالانه هنرهای تجسمی" سفال و سرامیک در شهر زاهدان شامل جلسات هم اندیشی و نشست‌های تخصصی است که این برنامه‌ها در روز پنجشنبه دوم اسفند در سالن اشراق در دو قسمت صبح ساعت 10 تا 13 و عصر 14 تا 17 برگزار خواهد شد.

قسمت نخست این نشست‌ها در باب اقتصاد هنرهای تجسمی است و "دکتر حمید رضا ششجوانی " درباره گرایش‌های نظری در تبیین اقتصاد هنر از امر روزمره تا آثار تجسمی سخنرانی خواهند کرد. سپس تریبون را به " دکتر محمد رضا مریدی" می‌دهند تا نشان ملی صنایع دستی در ایران را آسیب‌شناسی کند و سپس "دکتر سجاد باغبان ماهر" در مورد گالری و نظام توزیع و مصرف آثار تجسمی در ایران به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

در بخش عصر پنجشنبه دوم اسفند، نشست‌های تخصصی در باب ظرفیت‌های هنر عمومی بدین شرح است: زروان روح بخشان به موضوع گونه‌شناسی هنر عمومی در ایران توجه خواهند داشت. دکتر فواد نجم الدین از دیگر سخنرانان این برنامه است که درباره  نظام مدیریت و سفارش پروژه‌های هنر عمومی صحبت می‌کند. سپس پنل آسیب‌شناسی و ظرفیت‌های هنر عمومی در ایران توسط دکتر حمیدرضا ششجوانی، زروان روح‌بخشان و دکتر فواد نجم‌الدین بررسی خواهد شد. 

گفتنی است، این رویداد که در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان، دانشکده هنر و معماری زاهدان، نگارخانه فردوسی زاهدان و روستای کلپورگان برگزار می‌شود؛ شامل برنامه‌هایی نظیر نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان استان، جلسات هم‌اندیشی هنرمندان، برگزاری کارگاه‌های عملی، برپایی نشست‌های تخصصی و بازدیدهای علمی است.  

در ادامه این برنامه هنرمندان و علاقمندان از روستای فرهنگیـ تاریخی کلپورگان به عنوان مرکز سفال و سرامیک کشور بازدید خواهند کرد. این رویداد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و انجمن هنرمندان سفالگر ایران و با حضور هنرمندان، پژوهشگران و پیشکسوتان استانی و کشوری برپا می‌شود.