به گزارش هنرآنلاین، هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی آفرینش با برگزاری نمایشگاهی از ٣٠١ اثر منتخب از ٧ بهمن ماه کار خود را آغاز کرد. قریب به ٣ هزار اثر در ٥ رشته نقاشى، عکاسى، خوشنویسى، سفالگرى و هنرهاى بومى و سنتى در این دوره شرکت کردند که پس از داوری آثار، ٣٠١ اثر در سه رتبه برگزیده، شایسته تقدیر و دیپلم افتخار شناخته شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این دوره ١٢٨٩ اثر نقاشى، ٣٧٢ خوشنویسى، ٤٣٣ سفالگرى، ٤٠٢ عکس و ٤٠٠ هنردستى بومى و سنتى به دبیر خانه  ارسال شده بود. وجه تمایزی که آثار شرکت کننده در این دوره داشتند مبنا قرار دادن شعار "تمرین زندگی" بود که به عنوان شعار سال معاونت فرهنگی کانون فرهنگی پرورش فکری انتخاب شده بود. این شعار نه تنها در میان شرکتکنندگان، بلکه در زمان داوری آثار نیز مورد توجه قرار داده شد و یکی از معیارهای داوران در زمان انتخاب، نگاه شرکت کنندگان به این موضوع بود.

بنا بر رای هیات داوران در رشته‌ نقاشی ٦٩ نفر، در رشته‌ خوشنویسی ٤٤ نفر، در رشته‌ هنرهای بومی و سنتی (صنایع دستی) ٤٤ نفر هنرهای بومی و سنتی (عروسک) ٥٣ نفر در رشته‌ عکاسی ٤١نفر و در رشته‌ سفال ٥٠ نفر برگزیده، شایسته دریافت دیپلم افتخار و شایسته تقدیر شناخته  شدند.

نمایشگاه آثار دوسالانه ملى هنرهاى تجسمی آفرینش از ۷ تا ٢٥ بهمن ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگى هنرى کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار شد.