سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه طراحی هایده ایازی با نام "عشق عنکبوتی" در گالری دلگشا برپاست. در این نمایشگاه نزدیک به 100 اثر به نمایش درآمده است که با خودکارهای نمدی بر روی کاغذ شکل گرفته‌اند. ایازی در گفت‌وگو با هنرآنلاین با اشاره به اینکه نقاشی را به صورت خودآموخته کمتر از 3 سال پیش آغاز کرده است گفت: فراگیری خوشنویسی را حدود 20 سال پیش آغاز کردم و دوره‌های مختلف انجمن خوشنویسان را گذراندم. در سال‌های اخیر شروع به تلفیق نقاشی و خوشنویسی کردم و به مرور کارهایم شکل جدی‌تری پیدا کرد.

ایازی ادامه داد: در این نقاشی‌ها به اتفاقات جامعه و دنیا پرداختم و معضلات مختلف را به تصویر کشیدم. پس از پایان نقاشی، بر اساس داستان و موضوع آن یک شعر یا متن را انتخاب کرده و به تصویر اضافه می‌کردم. اما در کارهای جدیدترم گاه حروف و کلمات بی‌ربط را ترکیب کرده و در تصویر می‌آورم.

او با بیان اینکه نقاشی‌ها کاملا خودجوش بوده و از راهنمایی دیگران استفاده نکرده است، افزود: موضوع آثار بیشتر درباره محیط زیست، ناهنجاری‌های موجود در جامعه، آلودگی هوا و سایر چیزهایی است که ما نادیده گرفته و به سادگی از آنها عبور می‌کنیم. بسیاری از ما متوجه نیستیم که چه اتفاقی در اطراف‌مان رخ می‌دهد اما من روی این مسائل دقیق شده و آنها را به تصویر می‌کشم.

ایازی درباره حضور نمادهای مختلف در آثارش گفت: حشرات نشانه‌ای از بدی‌ها هستند و قصد دارم بگویم انسان‌ها گاه آنقدر رفتار موذیانه و نادرست از خود نشان می‌دهند که به مرتبه حشرگی می‌رسند. اما حیوانات را به عنوان موجوداتی مظلوم نشان داده‌ام که توسط انسان نادیده گرفته شده و به آنها ظلم شده است. انسان‌هایی که در آثارم دیده می‌شوند مغز آنها قدرت تفکیک خوب و بد را ندارد و حتی قلب نیز برای آنها کاربرد ندارد. گویی انسان به پیام‌های مغز و قلب خود توجهی ندارد.

او که پیش از این یک نمایشگاه انفرادی و دو نمایشگاه گروهی داشته است درباره استفاده از رنگ در آثارش گفت: علاقه زیادی به رنگ‌های متنوع و شاد دارم و نقاشی‌هایم با وجود موضوع تلخ آنها، ظاهری شاد و پر انرژی دارند.این موضوع برای مخاطبان آثار بسیار جالب بوده و به آن توجه زیادی داشتند.

نمایشگاه طراحی هایده ایازی تا 28 بهمن در گالری دلگشا واقع در خیابان کریم‌خان. خیابان ایرانشهر. کوچه مهاجر. پلاک 30 میزبان هنردوستان است.