به گزارش هنرآنلاین، هم‌اندیشی "هنر و رسانه‌های دیجیتال" در قالب دو نشست تخصصی، دیدگاه‌های پژوهشگران را با محوریت هنر و رسانه‌های دیجیتال، مورد بحث قرار می‌دهد.

در نشست اول این هم‌اندیشی، دکتر معصومه تقی‌زادگان، دبیر علمی هم‌اندیشی، مقاله‌ خود را با موضوع "مطالعات بصری و کنش ارتباطی هنر" ارائه می‌دهد و پس از آن دکتر غلامرضا آذری با عنوان "نگاهی به هنر پژوهش آمیخته در رسانه‌های دیجیتال" سخنرانی خواهد کرد. در ادامه دکتر محمدرضا شریف‌زاده، پژوهش خود را با موضوع "تحول زیباشناسانه مفهوم "پساجنبش" در هنر ویدئو از منظر ژاک دریدا" ارائه می‌کند. همچنین دکتر زهرا رهبرنیا با مقاله‌ای در باب "شرایط اجتماعی و تاثیرات وب 2.0 در پیشرفت هنر اینترنتی" نقطه نظرات خود را بیان خواهد کرد. کارگاه "آشنایی با ابزار پردازش در لحظه" با ارائه علی پناهی پایان‌بخش نشست اول این هم‌اندیشی خواهد بود.

دومین نشست هم‌اندیشی هنر و رسانه‌های دیجیتال که دکتر مهرداد پورعلم، دبیر آن خواهد بود، با نمایش فیلم آثار هنری مربوط به رسانه‌های دیجیتال آغاز می‌‌شود و پس از آن دکتر هادی خانیکی با موضوع "هنر و رسانه" و عرفان قادری با مقاله "مطالعه‌ای بر نظریه زیبا‌شناختی اثر گشوده از امبرتو اکو و کاربست آن در دریافت هنر تعاملی" نقطه‌نظرات خود را پیرامون موضوع مطرح می‌کنند. همچنین مریم کهوند در باب "فرایند خلق اثر هنری و تولید معنا" و دبیر این نشست نیز با موضوع "از مدیوم تا مدیا و آن‌سو‌تر" پژوهش‌های خود را ارائه می‌دهند.

هم‌اندیشی هنر و رسانه‌های دیجیتال، روز دوشنبه 29 بهمن ماه 1397 از ساعت 15 تا 18:30، در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، چهارراه طالقانی، شماره 1552، طبقه سوم، میزبان علاقه‌مندان مباحث میان‌رشته‌ای هنر و رسانه‌های دیجیتال خواهد بود.