به گزارش هنرآنلاین، بهنوش فروتن مدیر گالری شکوه، حضور در یازدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر را رویدادی مثبت و قابل توجه خواند و در این‌باره گفت: من در بدو امر با 16 اثر از 14 هنرمند در این دوره از جشنواره شرکت کردم که خوشبختانه با استقبال گسترده مخاطبان تاکنون بالغ بر 6 اثر به فروش رفت. همین امر سبب شد که با آثاری از دیگر هنرمندان متقاضی که دوست داشتند در جشنواره حاضر شوند، آثار را جایگزین کردم.

او افزود: حضور گالری‌ها در کنار جشنواره تجسمی فجر، رویدادی است که برای نخستین بار شکل گرفته است بنابراین باید به خاطر چنین اتفاقی از جناب آقای مظفری و سرکار خانم لیلی گلستان تشکر کنیم زیرا این امر باعث شد که جامعه بزرگ گالری‌داران در کنار یکدیگر جمع شوند.

مدیر گالری شکوه، افزایش میزان تعاملات گالری‌داران را حاصل این رویداد دانست و تصریح کرد: حضور گالری‌ها در این دوره از جشنواره سبب شده که گالری‌داران بتوانند با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند و علاوه بر شناخت از حوزه هنر در سراسر کشور، امکان برقرار ارتباط گسترده‌تر نیز در این بخش فراهم شود.

فروتن ضمن ابراز خرسندی از استقبال مردمی، گفت: روز افتتاحیه محل نمایشگاه بسیار شلوغ بود و  مردم، گالری‌داران، مجموعه‌داران و  مسئولان همه در یک روز به واسطه این رویداد در کنار یکدیگر حضور داشتند و از کارها بازدید کردند که بسیار خوشایند بود.

او ادامه داد: ما در گالری شکوه همواره سعی کرده‌ایم که از هنرمندان جوان حمایت کنیم، در این نمایشگاه نیز چنین رویکردی را دنبال کردیم که بازخورد بسیار خوبی را به دنبال داشت البته من همان زحمتی را که برای فروش آثارم در گالری به کار می‌برم در این نمایشگاه نیز به کار برده‌ام اما به واسطه این رویداد اتفاقات خوبی را تاکنون شاهد بوده‌ایم.

مدیر گالری شکوه بازخورد جشنواره را برای گالری‌داران مثبت دانست و اظهار کرد: جدای از این مسئله که هنوز مدیران و سازمان‌های دولتی اقدامی برای خرید آثار هنری نداشته‌اند، اما من فکر می‌کنم که این رویداد اتفاق بسیار خوبی است که تا امروز برای گالری‌داران، مردم و مسئولان بازخورد خوبی را به دنبال داشته است.

فروتن افزود: امیدوارم که رویدادی مانند حضور گالری‌داران در جشنواره استمرار داشته باشد زیرا به واسطه ادامه این روند می‌توان به از بین رفتن ضعف‌ها و رشد در این حوزه امیدوار بود.

او تصریح کرد: قطعاً جشنواره فجر رویداد بسیار مهمی است بنابراین گالری‌داران و هنرمندان نباید با دید لجبازی یا خودخواهی از حضور در آن خودداری کنند زیرا در حوزه تجسمی ما مشکلات بسیاری داریم و همین مشکلات نیز سبب عقب ماندن این حوزه از هنر شده است بنابراین من معتقدم که همه فعالان این عرصه باید دست به دست یکدیگر بدهند تا شاهد رشد روزافزون باشیم اما در مجموع من از کلیت کار و روند آن بسیار راضی بودم.

‎ ‎یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی تا پانزدهم اسفند ‌برپاست. در این ‌‌جشنواره سید امیر سقراطی دبیری هنری و محسن سلیمانی ‌دبیری ‌اجرایی را ‌عهده‌دار ‌هستند.‌