به گزارش هنرآنلاین، پروژه عکاسی مشترک پدرام لسانی و اسرا مدنی دو کاراکتر فرشته سپید و فرشته سیاه را در مواجهه با المان معروف میوه ممنوعه در موقعیت‌های مختلف به تصویر کشیده است.

لسانی در این باره می‌گوید:" این پروژه بر مى‌گردد به زمانى که من و خانم مدنى در لندن زندگى مى‌کردیم و دانشجو بودیم، ایده اصلى از کند و کاو در مبحث نیکى وبدى، خیر و شر مطرح شد، درباره‌اش مطالعه کردیم و خلاقیت‌مان را وارد موضوع اصلى کردیم و به مرور این تم موضوعی، شیوه روایت و عکس‌ها شکل گرفت.موضوع این نمایشگاه نشان دادن نیکی و بدی، خیر و شر، دانش و جهل است. بر همین اساس در عکس‌ها از المان سیب (میوه ممنوعه) استفاده شده است."

میوه ممنوعه اشاره‌ای ست به میوه درختی که آدم و حوا از خوردن آن منع شده بودند، آنها با خوردن این میوه نخستین گناه تبار انسان را مرتکب و به کیفر آن به زمین تبعید شدند. در کتاب پیدایش در عهد عتیق، این درخت، درخت معرفت نیک و بد نامیده شده است؛ حال این دوعکاس در قالبی معاصر و بیانگر در کشاکش ستیز خوبی و بدی، از بازگشت به نور می‌گویند. آنها در این مسیر از میزانسن‌های خوب، طراحی لباس، طراحی نور و حتی چیدمان عناصر بصری برانگیزاننده‌ای مانند آتش به خوبی بهره برده‌اند. اتفاقا آنها با انتخاب درست مکان‌ها توانسته‌اند موضوع نمایشگاه را فرای مرزها و به مبحثی جهان‌شمول تعمیم دهند.

رویکرد عکس‌ها از جنس صحنه‌آرایی ست و کاراکترها برای بیان مضامین مورد نظر عکاسان در موقعیت ویژه فیکس شده‌اند. لسانی در این باره توضیح می‌دهد: " بیشتر مجموعه‌های من عکاسى صحنه آرایى شده staged photography است. سال ١٣٨٢ مجموعه زلزله گالرى فریدون آو (شماره ١٣) سال ١٣٨٧ مجموعه بامنور گالرى مهروا - سال ١٣٩٠ مجموعه سازش یا شرطى شدن گالرى لادیراى لندن و ١٣٩٣ مجموعه زندگى ساده است گالرى گلستان، همگی در همین زمره‌اند. در مجموعه‌هاى قبلى از تکنیک خاصى استفاده نکردم و همان چیزى که عکاسى می‌شد همان چاپ میشد، همه چیز موقع عکاسى اتفاق مى‌افتاد، ولى در این نمایشگاه آخر که با خانم مدنى کار کردیم از تکنیک double exposure و کلاژ استفاده کردیم البته نه در همه عکسها. "

این نمایشگاه که چهره‌هایی مانند فربد مرشدزاده، کاوه نجم آبادى، رضا ندیمى و الناز شاکردوست از آن دیدن کرده اند تا چهارشنبه هفدهم بهمن ماه دایر خواهد بود.