به گزارش هنرآنلاین، فریناز نصیرپور تحصیل‌کرده‌ رشته گرافیک است. او بیش از 5 سال است که به نقاشی روآورده و با سوزن‌دوزی روی بوم تابلوهایی انتزاعی خلق می‌کند. این هنرمند در فرآیند خلق آثارش سعی دارد به‌گونه‌ای عمل کند که اشاره‌ای به موقعیت زمانی- مکانی خاصی نداشته باشد و آثارش قضاوت‌گر نباشند؛ بلکه آن‌ها خود همانی باشند که هستند. نه بیشتر و نه کمتر. از همین رو، آثار فریناز نصیرپور سری به سوی انتزاع دارند و گاهی در آن‌ها خط فارسی نیز به چشم می‌خورد.

کلیت آثار او از یک لکه شروع می‌شود و به اطراف گسترش می‌یابد؛ اهمیت آن در هیچ‌بودن لکّه‌ای است که از یک نیستی، یک هستی خلق می‌شود. گاه شیرین است و گاه تلخ که حال و هوای یک روز به‌خصوص را از منظر یک زن روایت می‌کند. سوزن‌دوزی بر روی بوم و نه پارچه ابزاری است که راحت‌تر توانسته احساس خود را به مخاطب منتقل کند و راوی‌ قصه‌‌ای باشد که گاهی از نقوشِ فرش‌ آمده، گاهی از حروف‌ و گاهی از موارد دیگر. استفاده‌ام از حروف ریز، به نوعی بازتابی از پیچیدگی‌های ذهنی آدم‌های معاصر است.

نمایشگاه "روایت بافت لکه‌ها" حاصل 5 سال فعالیت فریناز نصیرپور است و شامل 18 اثر از این هنرمند می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از جمعه 5 بهمن‌ تا 16 بهمن همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 16 الی 19 به گالری دیلمان واقع در خیابان شریعتی، تقاطع خیابان پورمشکانی (کودکان غزه)، پلاک 50 مراجعه کنند.