به گزارش هنرآنلاین، این چهارمین باری‌ست که آغداشلو مسئولیت شورای داوری این رویداد جوانانه را می‌پذیرد. او در دوره نخست این رویداد در تابستان 1385 و نیز سال‌های 1393 و 1395 عهده‌دار این سمت بود.

پویاراد، مدیر دوسالانه دامون‌فر در بخش‌هایى از حکم انتصاب آغداشلو نوشته است: "استاد ارجمند آیدین آغداشلو، شوق شما برای پیشرفت ایران عزیز و دغدغه دلسوزانه‌تان به اعتلای نسل نوی هنر ایران، در کنار دانش گرانبهای‌تان سبب می‌شود شما را به عنوان ریاست شورای داوری هفتمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر منصوب کنم."

پویاراد افزود: "تثبیت حضور هنرمندان جوان در گالری‌ها و حتی رویدادهای فاخر بین‌المللی، رشد کیفی قابل ملاحظه آثار نسل نوی هنر ایران و نقشی که دوسالانه دامون‌فر در معرفی هنرمندان زیر 25 سال ایران ایفا می‌کند، در سایه عزم بلند و دلسوزانه حضرت‌عالى و نخبگان هنر کشورمان است؛ خوشحالم که بار دیگر این همراهی تقبل کرده‌اید تا در کنار هم استعدادهاى نوظهور و بارقه‌هاى امید را حمایت و ستایش کنیم."

همچنین در این حکم آمده است: "در این دوازده سال دوسالانه دامون‌فر ثابت کرد رویدادهاى هنرى در کنار بخش خصوصى مجال رشد و نوآورى مى‌یابند؛ دامون‌فر نیز همواره با بهرمندى از حضور نخبگان و بزرگانى مانند حضرتعالى در شوراى داورى، سعى مستمر کرده تا جوانانى که از دل این رویداد ملى برگزیده مى‌شوند نگاهی نو به جامعه تجسمى علاوه کنند که به گواه شش دوره پیشین چنین بوده و یقین دارم به لطف تعهد و تخصص مثال‌زدنى جنابعالى در دوره هفتم نیز چنان خواهد بود."

هنرمندان علاقمند به شرکت در هفتمین دوسالانه نقاشى دامون‌فر تا سوم بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را از طریق سایت این رویداد هنری به نشانی www.iranartfestival. com در این رقابت شرکت دهند.

پیش از این چهره‌هایى نظیر سیدمحمد احصایى، فرح اصولی، فرشید مثقالى، محمد ابراهیم جعفرى، حسین خسروجردی، معصومه مظفری، بابک اطمینانى، سیدمهدى حسینى، حبیب‌الله صادقى، محمدعلى بنى‌اسدى، پویا آریان‌پور، بهنام کامرانى، آریا اقبال، رزیتا شرف‌جهان، بهرنگ صمدزادگان، مصطفى اسداللهى... در شوراى داورى دامون‌فر حضور داشتند.

به‌سان دوره‌هاى گذشته، نفر نخست هفتمین دوسالانه نقاشى دامون فر مسافر آلمان خواهد شد و میهمان آکادمى هنرى فابرکاستل خواهد بود. به نفرات بعدى هم جوایز ارزنده‌اى اهدا مى شود.

این دوسالانه به همت گالرى دامون‌فر و همراهی موسسه تصویرشهر، و با همکارى کویلو برند ایرانی آلمانی، فابرکاستل آلمان،وینزور و نیوتن، کانسون و پ ب او فرانسه سوم اسفندماه در گالرى پردیس ملت برگزار می‌شود.