به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه نقاشی‌های کیومرث هارپا با عنوان "خاطرات رنگ‌یافته" به کیوریتوری محمد حسن حامدی روز جمعه ۲۸ دی در گالری ساربان با حضور هنرمندان و استقبال بازدیدکنندگان افتتاح شد. در این نمایشگاه چهل اثر از این هنرمند به نمایش درآمده است. هارپا متولد سال ۱۳۳۶ در تهران و دانش آموخته‌ نقاشی است. همچنین تجربه‌ تدریس در دانشگاه‌های معتبر ایران را در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۵ در کارنامه خود دارد.

این هنرمند در بخشی از استیتمنت خود به نقل از کتاب دلواپسی از فرناندو پسوا آورده است:‌ مــن در خــودم شــخصیت‌های گوناگون خلق می‌کنم. اشــخاص را مدام کشــف می‌کنم. هر یــک از رویاهــای من، همین که خیال‌انگیز جلوه کند، تجســمی از خویش در وجود شــخص دیگر اســت. و اوســت که غرق در رویاست، نه من.

رضوان صادق‌زاده،  نقاش و مدرس نقاشی که در روز افتتاحیه برای بازدید از آثار آمده بود درباره هارپا و آثارش این‌طور گفت: کیومرث هارپا و من از دوران دانشجویی آشنا هستیم و کارهای او را دنبال می‌کنم. او هنرمندی‌ است که نمایشگاه‌های زیادی برگزار نمی‌کند اما از گذشته تا به حال کیفیت آثارش قابل توجه بوده‌است. من نوعی از اکسپرسیون فیگورگرا را در کارهای ایشان می‌بینم و حسیاست و شناخت او نسبت به رنگ را تحسین می‌کنم. هارپا ساختار خاص خود را به خوبی در کارهایش حفظ و درک کرده است، طنزی هم که در کارها می‌بینیم به زعم من از وجود خود نقاش برآمده است.

علی فرامرزی دیگر هنرمند نقاشی که به گفته‌ خودش بیش از بیست سال سابقه‌ی دوستی و همکاری با هارپا دارد درباره او گفت: کیومرث هارپا یکی از معاصرترین نقاش‌های این زمانه است. نقاشی برای او کار و شغبل نیست، در واقع به تعبیری از روی اجبار نقاشی می‌کند؛ اجباری که از درونش می‌آید. نقاشی‌های او به شدت صادقانه و بااحساس هستند؛ بخشی از تلخی زمانه را با خود دارند و اکسپرسیون موجود در آنها از عمق جامعه بیرون کشیده شده است.

علیرضا آدم‌بکان، نقاش دیگری بود که در افتتاحیه‌ این نمایشگاه حاضر شد. او درباره این نقاش گفت: من هارپا را از سال هفتاد و پنج که در دانششگاه معلم طراحی من بودند می‌شناسم. طبیعتا در این بیست سال تفاوت‌هایی در همه‌ ما ایجاد شده است و امروز هم نمایشگاه متفاوتی از هارپا می‌بینیم. خوش‌حالم که او پس از سال‌ها، راضی به برگزاری نمایشگاه شده است. کیومرث هارپا از نقاشانی است که نباید فراموش شود و برگزاری این نمایشگاه‌ها به آشنا شدن مخاطبان جدید با کارهای ایشان کمک خواهد کرد.

در این افتتاحیه‌ که به علت استقبال بازدیدکنندگان تا ساعت نه شب ادامه پیدا کرد، همه‌ آثار نمایشگاه به فروش رسید.

 نمایشگاه "خاطرات رنگ‌یافته" تا روز دوشنبه ۸ بهمن‌ماه در گالری ساربان ادامه‌خواهد داشت. علاقمندان می‌توانند جهت بازدید از آثار همه روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها، از ساعت ۱۶الی ۲۰ به گالری ساربان به نشانی سهروردی شمالی، هویزه‌غربی، نبش خ یوسفی، پلاک۱۳۰ مراجعه نمایند.