به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه انفرادی خط نقاشی‌های "پریسا پگاه" با عنوان "مرا بخوان که خط سوم توأم" روز جمعه ٢٨ دی ماه ٩٧ از ساعت ١٦ الی ٢١ ، در گالری سرزمین هنر افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه در واقع نگاه پریسا پگاه به خوشنویسی بدون توجه به حروف و معانی کلمات است و او تحریر حروف را بدون در نظر گرفتن ادبیات و با عبور از ادبیات مد نظر قرار داده است. به عقیده هنرمند وقتی اثر خوشنویسی از مرزهای ایران بیرون می‌رود اعتبار گرافیکی و نقاشی دارد و بر پایه معانی ادبی استوار نیست. او می‌گوید زیبایی‌شناسی خط نقاشی معاصر باید خصوصیات زندگی امروزی را دارا باشد و با سرعت زندگی و نوع تغییرات اجتماعی خود را هماهنگ کرده و حتی به جلوتر از مرز ذهنی جامعه پیش برود. این مجموعه برداشت‌های او از تاثیرات زندگی شبه مدرن امروزی بر خط و هنر کلاسیک ایران است.

پریسا پگاه متولد بهمن 1364 در خانواده‌ای هنرمند است. از کودکی زندگی‌اش با خط پدر بزرگوارش استاد علی اکبر پگاه و اساتید قدیم و جدید ایران گره خورده بود و چشمش آموختن را شروع کرد تا اینکه فارغ التحصیل نقاشی شد و از مدتها قبل از آن به تولید آثار تذهیب و نقاشی خط می‌پرداخت. 

پگاه در استیتمنت خود می‌نویسد: 

حس زیبایی شناختی قبل از پیدایش انسان به وجود آمده است ، چنانکه تو گویی انسانی که زاده به طبیعت است میتواند این حس را در قالب هنر به مادر اصلی خود (طبیعت) بازگرداند. این حس در تکامل و شدن در طول تاریخ نسبت به عینیت و تجربه ، تغییراتی بس عظیم را دربر میگیرد که گاهی از خواستگاه جامعه  برگرفته  و‌مدل برایند همان جامعه میشود تفکر جامعه و‌نگاه رفت و برگشتی از هنرمند به جامعه و بالعکس ، که در واقع با گرفتن آینه ایی مواج توسط هنرمند صورت میگیرد در تمام تاریخ قابل ذکر است.در زندگی پرشتاب امروزی که همه چیز حتی هنر و ادبیات در انتقال اطلاعات با شیوه سرعت بخشی صورت میپذیرد ، هنرمند جسارت را در همراه شدن با عصر و جامعه و نوع تفکر آن میبیند که نقطه گذار از سنت به پست مدرن را شامل میشود.هنرمند با همان ابزار گذشته و قرار دادن آینه  مواج به ظرفیت عمق نگاه جامعه ، در حال کشف حقیقت جامعه و برایند آن به خود جامعه است. پس هر فرد در اثر هنری بازگشت خود را حدس میزند و تعبیر شخصی خود را از یک اثر بیان خواهد کرد.

نمایشگاه "مرا بخوان که خط سوم توأم" از  ٢٨ دی ماه تا ١٠ بهمن ماه ١٣٩٧ ،هر روز (غیر از روزهای دوشنبه)از ساعت ١١ الی ٢١ در گالری سرزمین هنر  به نشانی اوین، ابتدای سربالایی خیابان کچویی، کوچه صفا، پلاک 4 پذیرای هنرمندان و دوستداران هنر است.