سرویس تجسمی هنرآنلاین: آثاری از فرنان لژه در موزه تیت مدرن لندن به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه در هفدهم ژانویه برابر با 27 دی ماه افتتاح می‌شود.

فرنان لژه، هنرمند برجسته فرانسوی، در سال ۱۸۸۱ به دنیا آمد و به سال 1955 درگذشت. قریب به اتفاق آثار او ذیل مکتب کوبیسم خلق شده‌اند. همچنین بسیاری او را از پیشگامان هنر پاپ می‌دانند.

او در رشته معماری درس خواند و به عنوان نقشه کش مشغول کار شد. از ۱۹۰۳ فراگیری نقاشی را در پاریس آغاز کرد. در ۱۹۰۹ به جمع کوبیست‌ها پیوست. در نمایشگاه "تقسیم طلایی" در سال 1912 شرکت کرد و بعد در بین سال‌های ۱۹۱۴ و ۱۹۱۷ در ارتش خدمت کرد و بر اثر مسمویت با گاز از خدمت مرخص شد.

در ۱۹۲۵ نقاشی‌هایش در نمایشگاه هنرهای تزیینی پاریس به نمایش گذاشته شد. در ۱۹۲۸ در نیویورک و برلین نمایشگاه‌هایی برگزار کرد. در ۱۹۴۰ به نیویورک رفت و تا ۱۹۴۵ در آمریکا ماند و به تدریس و برگزاری نمایشگاه‌هایی پرداخت. فرنان لژه از هنرمندان مطرح دوران مدرن است که بعد از جنگ جهانی اول ، به دنبال اعتقادات قوی مذهبی و ناسیونالیستی، به تصویرکردن انسانهای در حال کار در فضای شهری روی آورد.

لژه از زمره ابداع کنندگان کوبیسم است که به سبک خاصی از "واقع گرایی جدید" دست یافت. آثار او جهان صنعتی نوین و انسان سازنده آن را با زبانی صریح و نگاهی آینده گرا منعکس می‌کند.

تصاویری از آثار این هنرمند را می‌بینید:

2

3

4

5

6