به گزارش هنرآنلاین، زینب کلاته در نشست خبری چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی "ژکال" با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره گفت: این جشنواره طی سال‌های 92 ، 93 و 94 برگزار شده است. تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته در این است که امسال یک هفته علمی-پژوهشی و یک هفته عملی- کارگاهی داریم.

وی با اشاره به اینکه داوری امسال در دو مرحله با حضور اساتید برجسته این حوزه برگزار می‌شود، افزود: این در حالی است که در دوره‌های پیش، جشنواره با حضور 5 داور برگزار می‌شد، اما امسال با حضور 10 داور برگزار خواهد شد.

دبیر چهارمین جشنواره سرارسری دانشجویی نقاشی "ژکال" با بیان اینکه در این دوره از جشنواره محدودیت سنی وجود ندارد، افزود: دانشجویانی که طی یک سال گذشته فارغ‌التحصیل شده باشند، نیز می‌توانند در بخش رقابتی جشنواره شرکت کنند.

کلاته در خصوص اینکه در چهارمین دوره بخش طراحی را به جشنواره اضافه کردیم، یادآور شد: "ژکال طراح جوان" در بخش فضای مجازی برگزار می‌شود و این در حالی است که فراخوان این دوره از اول دی‌ماه است و از امروز (15 دی ماه) دریافت آثار در سایت jokalfestival.com انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال جشنواره محدود به دو هفته نیست، خاطرنشان کرد: در چهارمین دوره در نظر داریم، پیش از جشنواره رویدادهایی را داشته باشیم و در بهمن‌ماه و اسفندماه  به داوری آثار بپردازیم.

دبیر چهارمین جشنواره سرارسری دانشجویی نقاشی "ژکال" ادامه داد: داوری آثار در 19 فروردین‌ماه 98 و اختتامیه جشنواره در تاریخ 6 اردیبهشت ماه 98 در پردیس ملت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر دانشجو می‌تواند 3 اثر به جشنواره ارسال کند، گفت: این در حالی است که ارسال آثار محدود نیست، به طریقی که در دوره‌های گذشته تا 4 هزار اثر به جشنواره ارسال شده بود.

دبیر چهارمین جشنواره سرارسری دانشجویی نقاشی "ژکال" یادآور شد: دانشجویان تهرانی بیشترین آثار را به جشنواره ارسال می‌کنند؛ چراکه تعداد دانشکده‌های هنر در تهران از بقیه کشور بیشتر است. تمامی انجمن‌های علمی و دانشجویی نیز می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

بهنام کامرانی، معاون پژوهش دانشکده هنر تهران نیز در این نشست با بیان اینکه ویژگی این جشنواره به دانشجویی بودن آن است، اضافه کرد: از اساتید خارج از دانشگاه نیز برای داوری آثار بهره خواهیم برد.

وی با بیان اینکه امسال جشنواره بسیار گسترده‌تر از دوره‌های گذشته شده است، یادآور شد: این جشنواره در دوره‌های گذشته خود به همت دانشجویان راه‌اندازی شده و اعتبار خوبی را برای خود طی سالیان کسب کرده است.

جمال عرب‌زاده، مشاور استاد راهنمای جشنواره با ابراز امیدواری از اینکه "جشنواره ژکال" ماندگار شود، اضافه کرد: این جشنواره پتانسیل ماندگاری را داراست. ویژگی خاص این جشنواره رویکردی است که بر تمامی دانشجویان رشته نقاشی در کل کشور داشته است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره مستقل دانشجویی از ویژگی‌های مهم دوره چهارم این رویداد هنری است.