به گزارش هنرآنلاین، گالری سایه این هفته 14 دی ماه، میزبان "ناهمسنگ" است. شرمین دالوند و سحر سید جعفر دو زن هنرمند معاصر، که یکی در طراحی و معماری داخلی و دیگری در صنعت مد فعالیت دارند در نمایشگاه " ناهمسنگ" به چالش موضوعی می‌پردازند که نه تنها دغدغه روز جامعه ما، بلکه جهان است. هویت زنانه از ذات زن شکل نمی‌گیرد، بلکه همچون ماسکی است که دیگران بر چهره او می‌گذارند.

شرمین دالوند و سحر سید جعفر، نمایشگاه گردانان این مجموعه در ارتباط با این نمایشگاه گفته‌اند: شخصیت و علایق زنانه بیش از آنکه با خود زن متولد شود، محصول شرایط فرهنگی و اجتماعی او هستند. به تعبیر دیگر هویت زنانه از ذات زن شکل نمی گیرد، بلکه همچون ماسکی است که دیگران بر چهره او می گذارند. در واقع این هویت جنسی، شغلی تمام وقت است که از کودکی برای زنان تعریف می شود؛ شغلی که برایش تعلیم می بینند و زیر سایه آن پرورش می‌یابند تا شایسته و پسندیده بنظر برسند. زنان برای دیده شدن خود را پشت نقاب‌های زیبایی، فریبندگی و اغواگری پنهان می کنند تا در این پنهان شدن نوعی امنیت را جستجو کنند. اما آیا می توان " زن بودن " را به تنهایی و بدون این نقاب‌ها و رنگ و لعاب‌ها زیبا و باشکوه بازشناخت؟ اساسا زنان چگونه شناخته می‌شوند؟ و در نگاه‌های مردان چطور دیده می‌شوند؟ 

١٢مرد و ١٢نگاه، جستجویی است برای پاسخ این سوالات از منظر مردانی هنرمند که در آثار خویش پیوسته به زنان می‌نگریستند. نگاه‌هایی متفاوت و متنوع به زنان واقعی و زنان اسطوره ای، زنان روزمره زندگی و زنان زخم خورده دنیای پیرامونی.

این هنرمندان برای بیان نوع نگاهشان از رسانه‌های مختلف استفاده کرده‌اند و این تنوع رسانه امکانی فراهم کرده تا نگاههای بیشتر و گاه متضادی را به نمایش بگذاریم.

دوازده هنرمند حاضر در این نمایشگاه، علیرضا چلیپا، سیاوش حاتم، مهرداد ختایی، امیر سرافرازیان، فرسام سنگینی، احسان ضیایی، آرمین عابدی، رضا علیزاده ، مسعود کشمیری، امیرعلی گروسیان، احسان محمدلو،علی هنرور هستند که هر یک در قالب اثر هنری شان در این نمایشگاه به بازنمایی نگاه و ایده و آراء شان نسبت به مساله زن و جایگاه او در جامعه امروز ما می‌پردازند.

نمایشگاه" ناهمسنگ" تا 19 دی در گالری سایه برپاست. این گالری واقع در خیابان کریمخان ، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ٢١ است و جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ٨٨٨٢٧٨٨٦  تماس حاصل نمایید.