به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مجید رجبی‌معمار درباره اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری "ایران ساخت" گفت: تولید ملی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که ذهن جامعه ایرانی را به خود مشغول کرده است و در شرایط کنونی با توجه به تحریم‌ها بیش از هر زمانی ضرورت توجه به تولید ملی، حمایت از کالا و کارگر ایرانی احساس می‌شود.

او افزود: ضرورت این امر وجود دارد که مدیران اقتصادی و کمرگ جمهوری اسلامی، قوانینی را در دستور کار خود قرار دهند که ممنوعیت برای ورود کالاهای خارجی به داخل مرزهای ایران بوجود آورد تا لطمه‌ای به بازار تولیدات ملی بوجود نیاید.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به اهمیت و ضرورت فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالا و خدمات ایرانی گفت: هنرمندان همواره نسبت اهمیت حمایت ملی بی‌اعتنا نبوده‌اند و با خلق آثار ارزشمند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی در این عرصه داشته و دارند.

او افزود: دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری "ایران ساخت" نیز با هدف حمایت از کالای ایرانی، معرفی اقتصاد دانش بنیان به جامعه و جریان‌سازی فرهنگی در راستای تولید محتوا برای حمایت از کالای ایرانی برگزار شده است و در این رویداد با آثار تاثیرگذار و قابل تاملی مواجه می‌شویم.

رجبی‌معمار ادامه داد: آثار تجسمی که در این جشنواره در معرض دید مخاطبان قرار گرفته‌اند، هر یک حامل پیام مهمی هستند که نسبت به کالا و تولید ملی بی‌اعتنا نباشیم و این آثار از توان تاثیرگذاری بالایی برخوردارند و جا دارد که این آثار از رسانه ملی برای تمام اقشار جامعه پخش شوند و در کنار آن برای فرهنگ‌سازی در سطح کشور می‌توان با همکاری با شهرداری‌های سراسر کشور آثار برگزیده را بر روی بیلبوردها نصب کرد.

نمایشگاه "ایران ساخت" تا هشتم دی‌ماه در گالری‌های بهار، تابستان و نامی خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.