به گزارش هنرآنلاین، علی حیاتی دبیر بخش پرچم و کتیبه این جشنواره ضمن ابراز رضایت از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه این بخش گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نظر مساعد شورای سیاست گذاری جشنواره ، کارگاه آموزشی بخش پرچم و کتیبه جشنواره هنر مقاومت طی سه روز با حضور اساتید برجسته ای چون محمد روح الامین و صابر شیخ رضایی در نگارخانه شهید آوینی گروه هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت برگزار شد .

حیاتی افزود: به دلیل اینکه بخش پرچم و کتیبه جزو بخش های نو ظهور و نوپا می باشد و تقریبا به جز دوستان مان که در گروه مشعر دراین حوزه فعالیت می‌کنند تقریبا در کشور پایگاه ثابت و حرفه‌ای برای ترویج و بسط این محصول هنری پرکاربرد و پرمخاطب نداریم و ما در این بخش از جشنواره هم در حال کسب تجربه هستیم و هم از تجربیاتی که طی سالها تو سط اساتید مختلف کسب شده است استفاده می‌کنیم و در اختیار علاقمندان می‌گذاریم.

مدیر گروه هنری موکب ادامه داد:یکی از ثمرات و نتایج این کارگاه سه روزه این بود که ما متوجه این نکته شدیم که تلفیق و هماهنگی بین طراحان ،خوشنویسان و هنرمندان و بخش تولید و صنعت گران فعال در این بخش می بایست روند رو به رشد و حداکثری بگیرد چرا که خلا هماهنگی بین این دو بخش احساس می‌شود و می‌توان با هم‌افزایی و تجمیع امکانات شاهد گسترش و رشد محصولات این بخش حتی در عرصه‌های جهانی باشیم.

حیاتی در خصوص برپایی و ادامه ورکشاپ‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز گفت: به غیر از کارگاه تهران که با حضور علاقمندان به پایان رسید یک کارگاه اموزشی هم در شهر مشهد مقدس خواهیم داشت و بسیار متاسفیم که به دلیل کمبود امکانات و زمان لازم نمی توانیم در شهر های دیگر این کارگاه ها را برگزار نمائیم.لذا شرمنده دوستان و متقاضیان در شهرهای اصفهان تبریز اهواز شیراز که متقاضی بودند هستیم ولی در صدد هستیم پس از پایان جشنواره به همت اساتید و دوستان علاقمند، برگزاری این کارگاه ها را ادامه دهیم.

وی در خصوص تمدید مهلت ارسال آثار این بخش گفت: تا کنون بحمدالله آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره رسیده است ولی با توجه به ظرفیت های موجوداز نظر من راضی کننده نیست و امیدواریم تا دهم دی ماه که اخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه است شاهد آثار مطلوب و باکیفیتی باشیم.

پنجمین جشنواره هنر مقاومت، در 10 بخش "پوستر"، "تبلیغات شهری"، "کارتون و کاریکاتور"، "تصویر سازی"، "طراحی صنعتی"، "پرچم و کتیبه"، "تایپوگرافی"، "گرافیک متحرک"، "نقاشی دیجیتال"، "عکس" و بخش ویژه "علمی ـ پژوهشی" توسط گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح با دبیری مسعود نجابتی دی و بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

تجلیل جشنواره هنر مقاومت از خانواده شهید محسن حججی

امین صافی‌زاده مدیر روابط عمومی این جشنواره با اعلام این خبر گفت: همزمان با مراسم اختتامیه ورک شاپ‌های آموزشی بخش تبلیغات شهری که با استقبال خیره کننده و چشمگیر علاقمندان در استان اصفهان همراه بود ازخانواده شهید والامقام و سربلند مدافع حرم محسن حججی نیزتقدیر خواهد شد.

صافی‌زاده افزود:این مراسم عصر امروز و از ساعت 15 در سالن همایش های حوزه هنری استان اصفهان و با حضور جمعی از اساتید هنر های تجسمی کشور از جمله اقایان مسعود نجابتی، استاد حسین چمن خواه، سید محسن حسینی، مجتبی مجلسی و سید هادی قادری و شخصیت های و مسئولین استانی برگزار خواهد شد.