به گزارش هنرآنلاین، آیین نکوداشت استاد جلال شباهنگی، نقاش، گرافیست، مجسمه‌ساز و عضو پیوسته فرهنگستان هنر، دهم دی‌ماه سال جاری در این فرهنگستان برگزار می‌شود.

مسعود ناصری، دبیر هنری نمایشگاه مروری بر آثار استاد جلال شباهنگی، درباره این برنامه اظهار داشت: "روایتی از زندگی استادانه" عنوان سلسله برنامه‌هایی است که فرهنگستان هنر با محوریت مروری بر آثار و احوال هنرمندان و روایتی از زندگی هنری آنها برگزار می‌کند که نخستین روایت به "مروری بر زندگی و آثار استاد جلال شباهنگی" اختصاص دارد.

ناصری در خصوص ویژگی نمایشگاه آثار استاد شباهنگی تصریح کرد: این نمایشگاه متنوع‌ترین نمایشگاهی است که از آثار استاد شباهنگی برگزار می‌شود و شامل مجموعه نقاشی‌ها و آثار حجمی است که وی از ابتدای فعالیت هنری خود تاکنون خلق کرده است.

دبیر هنری نمایشگاه مروری بر آثار استاد جلال شباهنگی در خصوص آثار حجمی شباهنگی یادآور شد: مجموعه آثار حجمی استاد شباهنگی نیز، شامل آثار منحصر به فرد شیشه‌ای است که وی در جزیره مورانو ایتالیا ساخته است.

روایت زندگی استادانه جلال شباهنگی روز دوشنبه، 10 دی‌ماه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مراسم به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552 مراجعه نمایند.