به گزارش هنرآنلاین، گالری تازه تاسیس دیلمان در دومین نمایشگاه خود، آثاری از یحیی رویدل را جمعه 30 آذر ماه با عنوان "خارج از مرز" به تماشا خواهد گذاشت. رویدل هنرمندی جوان است که چهارمین نمایشگاه انفرادی خود را در گالری دیلمان ارائه خواهد کرد.

یحیی رویدل متولد 1367 است و دارای کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. او مجموعه جدیدش را در امتداد آثار قبلی با عنوان "گراند" ارائه کرده‌است. مجموعه‌ای که با تصاویری سمبلیک از هم‌کناری کرگدن و هواپیما شناخته می‌شود. رویدل در مجموعه اخیرش به نوعی بستر ذهنی خود درباره هواپیماها را ادامه داده است.

او خود در این‌باره می‌گوید: نقاشی را با الهام از پدرم آغاز کردم، که طراح و خوشنویس بود. نقاشی همواره با من بوده و هست و تنها چیزی است که فکر می‌کنم دارم. من خود را مشابه کرگدن‌هایی که می‌کشم می‌دانم، موجوداتی سرسخت که کارهای زیادی از آن‌ها بر می‌آید، آن‌ها قوی هستند و می‌توانند تخریب زیادی به وجود بیاورند اما در عین حال ساکت و آرامند. این کرگدن‌ها در مجموعه قبلی من حضور داشتند و در این مجموعه نیز جسته و گریخته ظاهر شده‌اند.

اما نقطه اتصال اصلی دو مجموعه رویدل هواپیماها هستند و او این ارتباط را این‌گونه توصیف می‌کند: هواپیما برای من در عین اینکه نماد زندگی، رفتن و پرواز است، حس عجیبی دارد. من هواپیماها را بسیار دوست دارم و به آن نگاهی عاشقانه دارم، اولین جرقه مجموعه گراند زمانی زده شد که جلوی چشمانم دیدم که لاشه هواپیمایی قدیمی را با سنگ تکه تکه کردند و آلومینیوم بدنه آن را به سرقت بردند. این منظره برای من خوابی را به همراه داشت که آن را در تابلوی زمین از مجموعه گراند نقاشی کردم، در این تابلو من کرگدنی هستم که روی هواپیما ایستاده است.