به گزارش هنرآنلاین، مظاهری در این دیدار ضمن گفت و گو با امیرخانی، شیرازی و ملک‎زاده، از نظم و زیبایی آثار این نمایشگاه قدردانی کرد و از مدیریت بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران نیز تشکر کرد که موجب برپایی این نمایشگاه شده‎اند. وی افزود همواره در بحث های هنر و ادبیات موسسه اکو هم مطرح کرده‎ام که خوشنویسی در حوزه هنرهایی همچون قالی بافی، معماری، منبت کاری و ... نقش بسیار پر رنگی ایفا می‎کند، در واقع زینت معنوی  این هنرها به خوشنویسی است. درست است که این هنرها خود بزرگند اما خوشنویسی در این هنرها نقش به سزایی دارد. این هنرها به واسطه هنر خوشنویسی حقیقت درونی و معرفت درونی خود را بروز می‌دهند. خوشنویسی در هنر جایگاه خاصی دارد و امیدواریم با هماهنگی و همکاری مدیریت بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران بتوانیم در منطقه تمدنی بزرگ اکو، که در حوزه ادبیات، فرهنگ و هنر ایران فرهنگی محسوب می‎شوند، مخصوصا تاجیکستان و افغانستان که فارسی زبان هستند نمادی از این آثار را به نمایش بگذاریم.

مظاهری همچنین درباره نقش موسسه اکو در اعتلای هنر خوشنویسی گفت: در موسسه اکو، در دوران مدیریتی همکاران من، سه یا چهار بار اساتید خوشنویسی از ایران، تاجیکستان، افغانستان، ترکیه، حتی پاکستان حضور داشتند و نمایشگاه‎های مختلفی در محل موسسه فرهنگی اکو برگزار شده است. به هر صورت در هر یک از کشورهای منطقه اکو هر اتفاقی رخ دهد مبنای آن از نظر ما خرد جمعی است. همه را حوزه تمدنی ایران فرهنگی تصور می‎کنیم. امیدواریم ایران که مهد این امور است بتواند مرشدی و پیشتازی خود را حفظ کند.

وی سپس افزود: هنر و فرهنگ و ادبیات هویت هر جامعه‎ای را تشکیل می‎دهد، یعنی هویت هر جامعه به هنر و فرهنگ آن کشور وابسته است. طبیعتا هویت بسیاری از ما ایرانی‎ها در مولانا و حافظ است، وقتی این اشعار با خطوط زیبای امیرخانی‎ها و دیگر اساتید و دانشجویان این اساتید مزین می‎شود، طبیعتا جایگاه ویژه خود را پیدا می‎کند.

گفتنی است نمایشگاه خوشنویسی "دستخط" مجموعه آثار غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی و مجتبی ملک‎زاده تا 30 آذر در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران برپاست.