سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی واحد خاکدان که از 25 آبان ماه در گالری ماه آغاز شده است به دلیل استقبال مخاطبان تا 1 دی ماه تمدید شد. در این مجموعه، آثار جدید خاکدان به نمایش درآمده است که در ادامه روند نقاشی‌های قبلی این هنرمند، در آنها شاهد بازنمایی اشیاء و فضاها به شکل واقع‌گرایانه هستیم. اما خاکدان با به تصویرکشیدن عناصر معمول زندگی، سعی در بیان چیزی فرا‌تر از ظاهر و صورت اشیا دارد.

آثار خاکدان را می‌توان در سبک فتورئالیسم یا هایپررئالیسم دسته‌بندی کرد اما در این تابلوها قصد نقاش تنها بازسازی اشیاء نیست بلکه نوع بازنمایی آنها باعث ایجاد شخصیتی ویژه در عناصر شده است که مخاطب را به کشف حقیقت اشیاء و عناصر موجود در زندگی افراد ترغیب می‌کند. فضای متروک و اشیاء غبار گرفته، حکایت از گذر زمان دارند و اگرچه نشانی از انسان در این فضا نیست اما در غیاب او می‌توان با نگاهی به اشیائی که روزگاری مورد استفاده او بوده‌اند، به شناختی از روحیات و نحوه زندگی انسان رسید.

واحد خاکدان متولد ۱۳۲۹ در تهران است و پس از سالها اقامت در آلمان و دوری از فضای هنری تهران، در دهه 80 نمایشگاهی در تهران برگزار کرد و از آن پس به صورت مداوم نمایشگاه‌هایی را برگزار کرده است که با استقبال زیاد مخاطبان مواجه می‌شوند. علاقه مندان برای دیدار از جدیدترین آثار واحد خاکدان می توانند تا 1 دی ماه به گالری ماه در خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ مراجعه کنند.