سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی و چیدمان سپیده سحر با نام "باغ سوخته" در گالری شیرین برپاست. در این نمایشگاه 20 نقاشی، 4 طراحی، 2 مجسمه و آثار دیگری به صورت حجم و چیدمان ارائه شده است. سپیده سحر که کارشناس نقاشی و کارشناس ارشد گرافیک است درباره این مجموعه گفت: این سومین نمایشگاه "باغ" من است و در آن حکایت باغی که از بین رفته را روایت می‌کنم. حکایت نسل امروز انسان‌ها که از بین برنده طبیعت شده‌اند. در واقع آثاری را به نمایش گذاشتم تا با دیدن آنها به نقش خود در از بین رفتن طبیعت بیشتر توجه کنیم.

سحر ادامه داد: من و آثارم با طبیعت عجین هستیم. در بسیاری از آثار خود از سهراب سپهری ایده گرفته‌ام و با شاگردی در کنار استاد عباس کیارستمی دغدغه‌های او را در راستای طبیعت ادامه می‌دهم. در این نمایشگاه یک کتاب نیز ارائه کرده‌ا‌‌م که استاد کیارستمی در تمام مراحل آن من را یاری کرد. در این نمایشگاه از برگ‌های کاج و شاخه درختان خشک و سوخته استفاده شده است که مخاطب را با بوی طبیعت، سوختگی و برگ‌های کاج مواجه می‌کند. شکسته شدن آنها در زیر پای مخاطب باعث می‌شود او صدا و زبان طبیعت را بشنود.

او با اشاره به اینکه این نمایشگاه سومین نمایش از مجموعه تریولوژی باغ پنهان و مرثیه‌ای برای یک باغ است، اضافه کرد: در خلق این آثار از 3 تکنیک مختلف بهره بردم اما به مضمون واحدی اشاره کردم. پیام من نابودی طبیعت به دست انسان است. برای مثال در یک اثر 20 آینه به کار برده شده که با اسید از بین رفته است و مخاطب در بخش‌هایی از آینه چهره خود را می‌بیند. این اثر مخاطبی که همواره دیگران را مقصر می‌داند، آگاه می‌کند تا متوجه شود نباید نقش خود را در نابودی طبیعت نادیده بگیرد و لازم است از هر قدمی که در راه نابودی طبیعت برمی‌دارد جلوگیری کند.

نمایشگاه نقاشی و چیدمان سپیده سحر تا 14 آذرماه در گالری شیرین واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک 5 ادامه دارد.