به گزارش هنرآنلاین، سیف الله صمدیان؛ رییس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران در این مراسم گفت: یکی از ویژگی‌های عکاسی این است که انجمن عکاسان ایران در عرصه و خانه‌ای است که چند انجمن عکاسی دیگر فعالیت می‌کنند و 10 روز با عکاسان ایران از نظر گستردگی و فعالیت‌های انجمن‌های مختلف به یک افتخار همگانی تبدیل شده که محصول استمرار و همراهی است و امیدواریم هفتمین دوره 10 روز با عکاسان با ایرادهای کمتر برگزار شود.

صمدیان افزود: یکی از دلخوشی‌های ما این است که امروز بیشترین تولید این دنیا عکس است و تلفن‌های همراه کاری کردند که دنیا را به هم دوختند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در انجمن عکاسان ایران باید پاسخ تمام کلیک‌هایی را که زده می‌شود بدهیم. انجمن عکاسان ایران و 10 روز با عکاسان جایگاه حساسی است که این همه انجمن عکاسی با فکرها و کارهای متنوع دور هم جمع شدند و امیدوارم این زیبایی را خراب و کدر نکنیم. امیدواریم امسال یکی از درخشان‌ترین دوره های 10 روز با عکاسان ایران را شاهد باشیم.

علی قلم سیاه؛ از استادان عکاسی نیز در این مراسم گفت: 10 روز با عکاسان ایران با تمام چالش‌های فکری یک انضباط را ساماندهی می‌کند و هدف این رویداد اعتلای ارزش‌های عکاسی و فرهنگ دیدن است و استراتژی این رویداد بر مبنای توسعه فرهنگی جامعه است. دهکده جهانی که مک لوهان گفته بود به اتاق جهانی تبدیل شده است، امروز عکاسی آگاهی عمیق در جهان ایجاد کرده است و آگاهی نیز سرعت می‌دهد و جامعه را جوان می‌کند.

قلم سیاه در ادامه گفت: 10 روز با عکاسان ایران با انضباط کاری برگزار می‌شود و هر دوره علمی‌تر شده و درک دیدن و هنر را افزایش داده است.

مجید ناگهی؛ دبیر هفتمین همایش 10 روز با عکاسان ایران نیز در این مراسم گفت: هفتمین دوره 10 روز با عکاسان ایران در فرصت کم و فشردگی زمانی برنامه‌ریزی شد و همکاران و ستاد اجرایی به صورت جدی فعالیت می‌کنند. رویکرد این دروه "چهره ایران" است که بیشتر نشست‌های تخصصی و و برنامه‌های نمایشگاهی از سوی شورای علمی و شورای هنری به نحوی طراحی شد تا ایران امروز در عکاسی نمایش داده شود.

ناگهی در ادامه گفت: سعی شد مواردی پایه‌گذاری شود که در این راستا کمیته داوطلبان همکاری با 10 روز با عکاسان راه‌اندازی شد که می‌تواند ظرفیتی را ایجاد کند. راه‌اندازی کمیته دانشجویی و توجه جدی به عکس‌هایی که در دانشگاه تولید می‌شود نیز از برنامه‌های این دوره است. امیدواریم حاصل کار به مذاق عکاسی ایران خوش آید، هرچند توقع و شان عکاسی بیشتر است.

مسعود زنده روح کرمانی؛ مدیر هنری همایش نیز گفت: هفت دوره است که 10 روز با عکاسان ایران با تقویم زمانی منظم برگزار می‌شود.

شاپور حاتمی؛ طراح و گرافیست و طراح پوستر هفتمین همایش 10 روز با عکاسان ایران نیز درباره پوستر گفت: با توجه با رویکرد "چهره ایران: در این دوره پوستر با استفاده از دو رنگ ایرانی طراحی شده است.

در این مراسم سیف الله صمدیان، فرزاد هاشمی، محمد مهدی رحیمیان، سید عباس میرهاشمی، افشین شاهرودی، حسن غفاری، مسعودر زنده روح کرمانی و مجید ناگهی(هیات مدیره انجمن عکاسان ایران)، سیامک زمردی مطلق؛ رییس انجمن عکاسان خانه تئاتر، یدالله ولی‌زاده؛ رییس انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران، حمید فروتن؛ رییس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، سعید محمودی ازناوه؛ نایب رییس انجمن عکاسی میراث فرهنگی، حسین حیدری؛ نایب رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، بابک برزویه؛ عضو هیات مدیره انجمن عکاسان سینمای ایران، سعید دستوری، محمد فرنود، ساعد نیک ذات، کورش ادیم، مرتضی نیکوبذل و جمعی از فعالان عکاسی حضور داشتند.

انجمن عکاسان ایران با همکاری انجمن‌های تخصصی عکاسی هفتمین همایش 10 روز با عکاسان ایران را 14 تا 23 آذرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کند.